باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل برای مو

برای درمان عارضه‌ها و آسیب‌های مو از خواص عسل غافل نشوید.

اگه به دنبال شیوه‌ای فوق‌العاده ایمن برای درمان ریزش، کم‌پشتی، تاسی مو و همچنین رفع کلیه عارضه‌ها و آسیب‌های مو هستین، پیشنهاد می‌کنیم از خواص عسل برای مو غافل نشین. متداول‌ترین روش برای اصلاح و بازسازی موهای آسیب دیده اینه که از خوراکی‌های طبیعی که سرشار از ویتامین هستن، استفاده بشه. امروزه متدهای ترمیم، کاشت، پیوند مو، تتو، کلاه گیس، پوستیژ و بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی ‌با هزینه‌های بسیار بالا تبلیغات می‌شه. در صورتی‌که با وجود خطرات زیادی که این روش‌ها برای سلامتی دارن، برای خیلی از اون‌ها محدودیت سنی هم ذکر نمی‌شه. به جای امتحان کردن این شیوه‌ها پیشنهاد ما اینه که این مقاله رو تا انتها مطالعه کنین و با خاصیت‌های درمانی عسل با مصرف خوراکی و استعمال اون به صورت ماسک بیشتر آشنا بشین. با مطالعه این مطالب به نکاتی جالب در مورد تقویت مو دست پیدا می‌کنین. پس با ما همراه باشین.

برای درمان عارضه‌ها و آسیب‌های مو از خواص عسل غافل نشوید.

لیستی از مهم ترین خواص عسل برای مو

با پیشرفت‌های گسترده در مراکز و کلینیک‌ها پیرامون متدهای ترمیمی ‌مو، عوارض جانبی اون‌ها بیش از پیش نمایان شدن و در عصر تکنولوژی اطلاعات، خطرات این روش‌ها بر کسی پوشیده نیست.شیوه‌ای که به صورت طبیعی و استاندارد در سطح جهانی مطرح شده و پژوهش‌های بسیاری در مورد اون به اثبات رسیده، استفاده از تغذیه سالم و مصرف انگبین ناب هست. چون که ویتامین‌هایی بی‌نظیر مثل A,B,C,E, H, K و پروتئین فوق العاده بالا، کالری، آمینواسید، انواعی از آنزیم‌ها و قندها به همراه آنتی‌اکسیدان، کراتین و فلاونوئیدها رو داره. به طوری که نه‌تنها برای مو بلکه برای سلامتی همه اعضای بدن مفید هستن.

امروزه بسیاری از افرادی که به سلامت و تقویت موها توجه دارن، سوالاتی در این زمینه براشون مطرح می‌شه. مثلا چگونه موهایی جذاب داشته باشیم؟ از چه موادی برای تقویت موها استفاده کنیم؟ آیا راه‌های طبیعی پاسخگوی نیاز موهای من هست؟ بنابراین در بخش‌های بعدی پاسخ‌های مناسبی برای این پرسش‌ها به شما ارائه می‌شه.

با عسل موهایی درخشان داشته باشین!

امروزه محصولات آرایشی بهداشتی بسیار زیادی برای داشتن موهایی جذاب و درخشنده تولید شدن. سرم‌ شست‌و‌شو، شامپوهای ویتامینه، نرم‌کننده‌ها و مکمل‌های تقویت‌کننده‌ راهکارهایی هستن که تولیدکنندگان بهتون معرفی می‌کنن. اما باید بدونین استفاده نکردن از مواد طبیعی، آلودگی‌های محیطی، استفاده از رنگ موی شیمیایی و عدم رسیدگی مناسب به موها سبب ایجاد موهایی خشک و شکننده می‌شه. در این رابطه باید گفته بشه که تمامی ‌‌ویتامین‌هایی که در انگبین معرفی و شناسایی‌ شده، به نوعی در رشد و درخشندگی موها اثر مثبتی دارن.

از جمله خواص عسل برای مو ایجاد لایه محافظتی و آبرسانی قوی هست. بنابراین روزانه مقدار مناسبی عسل مصرف کنین و مواد مغذی مورد نیاز مو رو تامین کنین. همچنین باید بدونین روش دوم برای آبرسانی و مرطوب‌کردن موها استفاده از ماسک عسل برای مو هست. 2 الی 3 بار در هفته قبل از استحمام این کار رو انجام بدین. چون با این دو شیوه موهایی جذاب و درخشان خواهید داشت.

از جمله خواص عسل برای مو ایجاد لایه محافظتی و آبرسانی قوی است.

با تاسی و کم پشتی خداحافظی کنین!

عدم تغذیه مناسب سبب می‌شه هورمون‌ها کارشون رو درست انجام ندن و همین امر زمینه رو برای ریزش مو آماده می‌کنه. برای رشد بیشتر موها و رویش مجدد موهایی که پس از ریزش، کم‌پشت شدن می‌تونین از خواص عسل برای مو بهره‌مند بشین. به طوری که ظرف مدت کوتاهی اثرات درمانی رو به مرور زمان مشاهده می‌کنین. برای تقویت رشد باید پیاز موها رو تقویت کنین و بعد انتظار موهایی شاداب و پرپشت رو داشته باشین. راه حل درست اینه که از خواص عسل ناب برای مو استفاده کنین. با این اقدام هوشمندانه تاحدودی از ریزش موها جلوگیری می‌کنین.

در عصر جدید نه‌تنها بانوان از کم‌پشتی رنج می‌برن بلکه ریزش مو مشکل و دغذغه جدی آقایان هم هست. در این شرایط باید به این موضوع توجه کنین که مواد مغذی موجود در انگبین خون‌رسانی به پوست سر رو تقویت‌ می‌کنه و اکسیژن مورد نیاز پوست رو تامین می‌کنه. به طوری که همین روند نیازهای رشد رو برآورده خواهد کرد.

سفیدشدن مو رو به تعویق بندازین!

امروزه بسیاری از بانوان و آقایان از سفیدشدن پیش از موعد موها شکایت دارن. در این رابطه باید بدونین تثبیت رنگ و پیشگیری از سفیدشدن یکی از خواص عسل برای مو هست. چون که املاح معدنی ضروری و مورد نیاز موها درون انگبین طبیعی وجود داره. فقط لازمه روزانه یک الی 3 قاشق غذاخوری عسل رو در صبحانه یا میان‌وعده جا بدین. بهتره برای میزان و نحوه مصرف اون برنامه‌ریزی داشته باشین. البته توجه کنین که استفاده از شیر و مغزهای تازه در کنار انگبین خاصیت اون رو دوچندان می‌کنه. همچنین لازم به ذکره برای تقویت‌ و جوانسازی فولیکول مو باید ویتامین‌های گروه B رو از طریق این ماده غذایی شگفت‌انگیز به بدن برسونین. چون ویتامین‌های این خانواده در عسل طبیعی وجود داره.

تثبیت رنگ و پیشگیری از سفیدشدن یکی از خواص عسل برای مو به شمار می‌رود.

عسل، درمانی موثر برای بیماری های مو!

امروزه در جای جای دنیا خاصیت‌های مفید عسل مورد پژوهش قرار گرفته و پروتئین و ویتامین‌های موجود در اون به‌عنوان سدی محکم در برابر بیماری‌ها و امراض مو به حساب میاد. به طوری که مصرف این ماده غذایی سلول‌های پوست سر رو تقویت می‌کنه و ویتامین‌های مذکور پوسته و شوره سر رو تا حد ممکن کاهش می‌ده. در کنار پوسته و شوره، خشکی مو و عدم انعطاف‌پذیری و به اصلاح شکستگی مو، عدم درخشندگی و شفافیت مو عارضه‌هایی آزاردهنده هستن که نیاز به پیگیری و مراقبت‌های درمانی دارن. مو در مقابل عوامل طبیعی و محیطی حساسه و همچنین کوچک‌ترین تغییر و تحول و کوتاهی در سیستم تغذیه و اضطراب و استرس در سلامت مو اثرات منفی دارن.

راهکار درمانی چیه؟ عسل مقدار زیادی مواد ارزشمند داره و این ماده پروتئینه موهای شکننده و ضعیف رو به مرور به موهایی پرپشت، سلامت و ضخیم تبدیل می‌کنه. توجه داشته باشین که هیچ کدام از شامپوهای مختلف کراتینه و پروتئینه نمی‌تونن جایگاه عسل رو در برنامه روزانه بگیرن. خیالتون آسوده باشه که بهترین راه استفاده از ماسک‌های خانگی و خواص عسل برای مو در راستای رفع این معضل‌هاست. موهایی که موخوره دارن، مواد مفید ماسک عسل و روغن زیتون رو جذب می‌کنن و این ویتامین‌ها و املاح معدنی راهی برای رشد و تکثیر موخوره باقی نمی‌ذارن.

عسل مقدار زیادی مواد ارزشمند دارد و این ماده پروتئینه موهای شکننده و ضعیف را به مرور به موهایی پرپشت، سلامت و ضخیم تبدیل می‌کند.

شیوه ‌های استفاده از فواید عسل برای مو!

حالا که با خواص عسل برای مو آشنا شدین، پس باید روش‌های صحیح استفاده از اون رو هم بشناسین. در این رابطه باید بدونین بهترین راهکار اینه که در کنار دمنوش‌ها، شیر یا هر شربتی که تهیه می‌کنین، به جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی از انگبین استفاده کنین. روش دوم تهیه ماسک عسل هست. برای آبرسانی بهتر موها بهتره زمان استفاده از ماسک قبل از استحمام باشه. برای رفع مشکلات ناشی از ریزش مو و همچنین تقویت پیاز مو بهتره نمونه‌هایی از این ماسک‌ها رو تهیه کنین و به موهاتون بمالین.

اگه در بخش‌هایی از مو التهاب مشاهده کردین یا دچار پوسته سر شدین، جای نگرانی وجود نداره. بخش‌های آسیب‌دیده پوست سر رو آرام با این ماده ماساژ بدین. برای نرم‌کنندگی مو بهتره در انگبین چند قطره روغن نارگیل بریزین. می‌تونین کمی ‌با آب رقیقش کنین و روی مو اسپری بشه. روغن‌های کرچک و نارگیل غنی از پروتئین و مواد معدنی هستن و خاصیت ضدقارچی و ضدالتهابی عسل رو تقویت می‌کنن.

علاوه بر این‌ها جالبه بدونی ترکیب عسل، روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ به تقویت مو کمک می‌کنه. همچنین برای آبرسانی پوست، رفع خشکی مو، رفع التهابات پوست سر و هرگونه کمبود ویتامین می‌تونین مقداری عسل طبیعی و ژل آلوئه ورا رو با هم مخلوط و استفاده کنین. افزودن روغن زیتون و کمی ‌‌ماست هم ترکیبی هیجان‌انگیز می‌سازه. موهای خودتون رو مثل رنگ مو به این مواد آغشته کنین. این کار رو گه‌گاهی قبل از استحمام انجام‌ بدین و به مدت 30 دقیقه روی موهاتون بمونه و بعد موها رو شست‌و‌شو بدین.

برای آبرسانی پوست، رفع خشکی مو، رفع التهابات پوست سر و هرگونه کمبود ویتامین می‌توانید مقداری عسل طبیعی و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط و استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که علاوه بر مصرف خوراکی، برای اثربخشی بیشتر از ماساژ موها با عسل غافل نشین. به جای ماسک و سرم‌های غیرطبیعی و شیمیایی از دستورالعملی که طب سنتی برای تهیه ماسک عسل برای پوست خشک و مو پیشنهاد داده استفاده کنین. کلیه خواص عسل برای مو در تقویت فولیکول‌ها و پیاز مو، آبرسانی و هیدراته کردن مو، پیشگیری از ریزش و جلوگیری از سفیدشدن موها و غیره خلاصه شده. البته میزان و شیوه مصرف مواد غذایی باید اصولی و طبق برنامه باشه. در این بین کیفیت مواد غذایی هم بسیار بااهمیت هست.

عسل باید از نوع مرغوب، تازه، طبیعی و باکیفیت خریداری بشه. بنابراین پیشنهاد می‌دیم که برای خرید عسل طبیعی و درجه یک اون رو در فروشگاه واجارو جستجو کنین. توجه داشته باشین که محصولات اصل اثرگذاری زیادی روی موها داره و در فروشگاه واجارو خبری از نمونه‌های تقلبی نیست. چون که خرید از خود تولیدکننده و زنبوردار صورت می‌گیره.

0
نظرات شما

*
*

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    جالب بود

    سهراب دویران 27 فروردین 1401 پاسخ

    خلاصه عسل بر هر دردی دواست

×