باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل خام دیابتی

عنصرها و املاح معدنی مهم‌ترین خواص عسل خام دیابتی محسوب می‌شوند..

طبقه‌بندی عسل‌ها بسیار زیاده و تشخیص انواع اون کار افراد غیرمتخصص نیست. در دهه‌های گذشته پژوهشگران بسیاری روی خواص عسل خام دیابتی مطالعاتی انجام دادن. نتیجه این بود که هنگام تهیه این محصول برای افرادی که قندخون بالا دارن رنگ، طعم و عطر، نوع شهد و گرده گل چندان اهمیتی نداره بلکه شاخص گلیسمی ‌اون باید در چهارچوب استاندارد باشه. به طور حتم در مورد پرهیزهای غذایی و بایدها و نبایدهای دستور غذایی بیماران دیابتی شنیدین. آیا هر نوع ماده شیرین با دیابت در تداخل هست؟

آیا مبتلایان به دیابت باید قید مصرف عسل خوشمزه با آن همه شیرینی دلنشین رو بزنن؟ انگبین بی‌شمار ویتامین و مواد مغذی داره و برای پیشگیری و درمان بسیاری از عارضه‌ها باید روش حساب باز کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد خواص عسل خام برای افراد دیابتی صحبت کنیم. در ادامه توضیح می‌دیم که این محصول چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه که بیماران دیابتی بتونن به‌راحتی اون رو میل کنن. با ما همراه باشین.

عنصرها و املاح معدنی مهم‌ترین خواص عسل خام دیابتی محسوب می‌شوند.

معرفی ترکیبات و خواص عسل خام دیابتی

انگبین در یه نگاه کلی به دو نوع خام و پردازش‌شده تقسیم می‌شه. نوعی که برای افراد دیابتی مناسب‌تره، عسل خام هست و مستقیم از کندو با فرم طبیعی به دست مصرف‌کننده می‌رسه. این محصول هیچ‌گونه حرارتی نمی‌بینه. شان عسل در دستگاه‌های مخصوص قرار می‌گیره و با کمک نیروی گریز از مرکز تخلیه و از صافی رد می‌شه. روی این محصول هیچ فرآوری دیگه‌ای انجام نمی‌شه و به بخش بسته‌بندی می‌ره.

بی‌شک عنصرها و املاح معدنی مهم‌ترین خواص عسل خام دیابتی محسوب می‌شن. موادی مثل کلر، کروم، فسفر، منگنز، سلنیوم، سیلیس، روی، مس و گوگرد همگی در این محصول گردهم اومدن تا بدن انسان رو غنی از هر گونه املاح مفید کنن. آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفات، منیزیم، کالری، پروتئین، آمینواسید، آنزیم‌های طبیعی زنبور، آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها و قندهایی با نام‌های گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و دکسترین این محصول رو ارزشمندتر جلوه می‌دن.

در واقع با استفاده از خواص عسل وحشی یا پرورشی، گروهی از ویتامین‌ها‌ی A,B,C,E, H, K به بدن منتقل می‌شه که در علم پزشکی هنوز دارویی با این حجم از ترکیبات سودمند که بدون عوارض باشه کشف و تولید نشده. اما سوال اینه که این محصول چه ویژگی‌هایی برای دیابتی‌ها داره؟

اگه قصد دارید فرآیند افزایش قند‌خون یا‌‌‌ ها‌یپرگلیسمی ‌را به کنترل خودتون درآورید، باید با استفاده از خواص عسل خام دیابتی تدبیری بیندیشید.

کنترل میزان قند خون با عسل خام

آیا با عوامل افزایش‌دهنده قندخون در بدن آشنایی دارین؟ ژنتیک و ارث، ابتلا به بیماری‌ها‌ی مختلف، اضافه وزن، بی‌تحرکی، افزایش‌ سن و غیره سبب افزایش قندخون می‌شن. وجود برخی از این عوامل گریزناپذیره. پس چگونه می‌شه افزایش قند رو متوقف کرد؟ خوبه بدونین پژوهش‌های زیادی روی انگبین خام صورت گرفته و موارد استنتاجی نشون‌دهنده اینه که مصرف اصولی خوراکی‌هایی مثل همین انگبین، میزان قندخون در بدن رو تثبیت می‌کنه. صد البته در کنار مصرف این ماده دارویی باید برنامه غذایی کم‌چرب و کم‌کالری داشته باشین و سبکی متفاوت از گذشته رو برای خودتون تعریف کنین.

انجام آزمایش‌های مربوط به قندخون، پایش دائمی ‌‌میزان قند و مشاوره با پزشک برای کنترل غذاها و خوراکی‌ها‌ سبب می‌شه سیستم بدن تنظیم بشه. در نتیجه لوزالمعده که کنترل میزان قند‌خون در بدن رو به عهده داره، کارکرد منظم‌تری پیدا می‌کنه. اگه قصد دارین فرآیند افزایش قند‌خون یا‌‌‌ ها‌یپرگلیسمی ‌رو به کنترل خودتون در بیارین، باید با استفاده از خواص عسل خام دیابتی و همچنین برنامه‌ریزی هوشمندانه و حساب‌شده تدبیری بیندیشین. به طوری که با تغذیه صحیح با این بیماری زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشین.

یکی از مهم‌ترین خواص عسل خام دیابتی تحریک ترشح انسولین است.

تنظیم ترشح انسولین با مصرف عسل خام

نتایج مطالعات در مورد ویژگی‌های انگبین خام برای دیابت نشون می‌ده، تنظیم میزان انسولین در بدن با مصرف منظم و اصولی این محصول امکان‌پذیره. وقتی ساکاروز دریافتی از مواد غذایی وارد جریان خون می‌شه، هورمونی به نام انسولین این قند رو به گلوکز تبدیل می‌کنه. گلوکز سوخت سلوله و ماهیچه‌ها و عضلات می‌تونن با فعالیت‌های روزمره اون رو به انرژی تبدیل کنن. حالا باید بدونین بیمارانی که دیابت دارن، اختلالی در تبدیل قند به گلوکز دارن یا اینکه ترشح به موقع انسولین در بدن اون‌ها با مشکل مواجه هست.

یکی از مهم‌ترین خواص عسل خام دیابتی اینه که سبب تحریک ترشح انسولین می‌شه. در واقع مصرف فرآورده‌های طبیعی مثل انگبین خام یکی از روش‌های موثری هست که باعث هماهنگی بین میزان گلوکز موجود و ترشح انسولین برای خنثی کردن اون می‌شه. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه از کلیه فواید این ماده غذایی مفید بی‌نصیب نمونین، روزانه یک قاشق انگبین خام رو در شیر یا هر نوشیدنی که دوست دارین، بریزین و نوش‌جان کنین.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خوبه بدونین دیابت به دو دسته تقسیم می‌شه. دیابت وابسته به انسولین و نوع غیروابسته به انسولین که هر کدوم مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارن. افراد دیابتی باید میزان قند و کربوهیدرات‌های دریافتی روزانه خودشون رو کنترل کنن. در این رابطه جالبه بدونین انگبین دیابتی به دلیل خاصیت ضدالتهابی عوارض دیابت رو کاهش می‌ده. برای دستیابی به سلامتی بیشتر، بسته به ذائقه و سلیقه از این فرآورده‌ کندو، در وعده صبحانه یا میان‌وعده استفاده کنین. به طوری که از خواص عسل خام دیابتی برای افزایش سیستم ایمنی بدن کمک بگیرین.

چون خواص ضدویروسی و آنتی‌بیوتیکی این محصول و ترکیبات ارزشمندی که در اون هست، تقویت سیستم ایمنی بدن رو به دنبال داره. مطالعات نشون داده سیستم ایمنی قوی بدن رو مقاوم‌تر می‌کنه و کمک زیادی به پیشگیری و مهار بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت خواهد داشت. همچنین نتایج چندین پژوهش نشون داده که مصرف به‌اندازه انگبین خام می‌تونه میزان گلوکز، چربی خون، کلسترول بد خون و تری‌گلیسیرید رو کاهش بده. همه این موارد روند زندگی رو برای دیابتی‌ها تسهیل می‌کنه و راحت‌تر می‌تونن با کم‌ و‌کیف بیماری و کنترل اون کنار بیان.

عسل دیابتی به دلیل خاصیت ضدالتهابی عوارض دیابت را کاهش می‌دهد.

چند نکته در مورد خواص عسل خام دیابتی!

برای اینکه از کلیه فواید این محصول بهره‌مند بشین، اول لازمه بدونین انگبین خام رو باید از مراکز معتبر خریداری کنین. اما آیا می‌دونین ویژگی‌ها و نشانه‌های انگبین خام چیه؟ اگه تخصصی در زمینه انتخاب این‌گونه محصولات ندارین، باید دقت داشته باشین که با انجام آزمایش HMF یا هیدروکسی متیل فورفورال، میزان حرارت‌دهی یا تازگی محصول مشخص می‌شه. به ازای هر کیلوگرم عسل میزان این مشخصه باید زیر 40 باشه. همچنین عسل خام به صورت طبیعی رس می‌بنده و این نشونه خوبی برای شناسایی محصول خامه.

دومین نکته میزان و نحوه مصرف هست. به هیچ عنوان زیاده‌روی در مصرف جایز نیست. همچنین بهتره افراد دیابتی بسته به نوع دیابت خود با پزشک معالج مشورت و از خواص سودمند این ماده خالص استفاده کنن. نکته سوم جایگزین کردن خواص عسل خام دیابتی به جای قندهای تصفیه شده هست. به جای استفاده از شکر سفید، پودر قند، قند نیشکر و هر کدوم از قندهای مصنوعی بهتره روزانه یک الی سه قاشق عسل خام مصرف بشه. کربوهیدرات‌هایی که در محصولات طبیعی مثل انگبین خام هست، سبب تحریک ترشح انسولین می‌شه و به سلامتی و تنظیم قند افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کنه.

عسل خام دیابتی یکی از سالم‌ترین گزینه ها برای دریافت قند در افراد مبتلا به دیابت است.

کلام آخر

در این مقاله اشاره کردیم که مبتلایان به دیابت و افرادی که قندخون بالایی دارن، نباید مصرف خوراکی‌های شیرین مفید رو ترک کنن؛ چون که خواص عسل خام دیابتی متناسب با نیاز اون‌ها تعریف و تولید شده. به طوری که مصرف مجاز اون با قند خون بالا در تداخل نیست. فواید درمانی انگبین خام فراتر از تصوره. در صورتی که شاخص گلیسمی ‌در گلوکز و ساکارز عسل خام  به میزان استاندارد باشه، پس از مصرف ترشح انسولین روند افزایشی می‌گیره و در نهایت میزان قند خون کاهش پیدا می‌کنه.

این محصول سرشار از ویتامینه و سودمند بودن اون در تداوم سلامتی رو نمی‌شه نادیده گرفت. انگبین خام رو نمی‌تونین از هر فروشگاهی تهیه کنین. خرید از مراکز معتبر و متخصصین امر این مزیت رو داره که شاخص‌های صحیح رو با گواهی آزمایشگاه مطابقت می‌دین. پس خرید عسل خام رو از بین محصولات باکیفیت واجارو انجام بدین. به این شکل بهترین محصول رو بدون واسطه و با قیمت مناسب درب منزل دریافت می‌کنین.

0
نظرات شما

*
*

    9383035627 24 فروردین 1401 پاسخ

    عالی مفید بود اگه میشه خیلی از این مقاله ها رو بفرستید

    9118111619 25 فروردین 1401 پاسخ

    اگه عسل واقعا طبیعی باشه واقعا خواص بی شماری داره

    سهراب دویران 27 فروردین 1401 پاسخ

    عسل طبیعی کمیابه ولی

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    عسل طبیعی خیلی گرونه

    محمد 9117475781 5 آذر 1401 پاسخ

    سلام خدمت دوستان،من عسل طبیعی دارم، خواستین درخدمتم

      جواد حمیدی 7 آذر 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب خدمت شما

      از ظریق لینک زیر میتونید ثبت نام کنید
      https://vajaro.ir/farmer-signup/

×