باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل و زنجبیل

یکی از خواص عسل و زنجبیل درمان سرفه است.

فرآورده‌های زنبور بی‌نظیر هستن و به‌تنهایی خواص درمانی معجزه‌آسایی دارن. زنجبیل هم در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داره و به طور حتم ترکیبی از خواص عسل و زنجبیل نقش مثبتی در سلامت افراد ایفا می‌کنه. اما آیا از فواید این دو ماده آگاه هستین؟ آیا می‌دونین بیش‌ترین بازدید از مقالات و یافته‌ها در مورد این معجون در دو سال اخیر بوده؟

در سال 2020 بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مصرف روزانه این ترکیب طلایی رو برای همه افراد توصیه کردن. چون طبع گرم این ترکیب بدن رو از غلبه بیماری‌های مختلف در امنیت کامل حفظ می‌کنه. تصور کنین مجموعه‌ای از ویتامین‌های ارزشمند رو دریافت می‌کنین و به طور قطع این اتفاق مثل سدی محکم در برابر سیل بیماری‌ها مقاومت می‌کنه و سالم می‌مونین. بخاطر همین در این مقاله در مورد خواص عسل و محصولی پرفایده به نام زنجبیل مطالب سودمندی رو مطرح می‌کنیم. ما رو تا انتها همراهی کنین.

خواص عسل و زنجبیل برای رفع عفونت

ترکیب عسل و زنجبیل هم همچون خواص سیاه دانه و عسل و دارچین، خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی دارد.

ترکیب عسل و زنجبیل هم همچون خواص سیاه دانه و عسل و دارچین، خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی داره. این دو ماده با آنتی‌اکسیدان بالا یه ترکیب فوق‌العاده به وجود میارن که از قدیم درمانی برای سرماخوردگی محسوب می‌شد. مادران باتجربه برای تسریع در فرآیند درمان، کمی ‌عسل و زنجبیل رو در آب ولرم هم می‌زدن و چند قطره آبلیموی تازه در اون می‌ریختن و به بیمار می‌دادن.

این ترکیب مثل یه آنتی‌بیوتیک قوی بدن رو در برابر عوامل بیماری‌زا و عفونت مقاوم می‌کنه. جالبه که در یکی دو سال گذشته برای از بین بردن ویروس کووید 19 و پیشگیری از عوارض اون توصیه شده از خواص عسل و زنجبیل استفاده بشه. یکی از اولین داروهایی که از بین خیل عظیم توصیه‌ها مورد تایید قرار گرفت هم همین ترکیب بود.

چون ویروسی مثل کرونا یه بیماری با طبع سرد هست و برای اینکه بدن رو از نفوذ این ویروس حفظ کنین، باید در طول روز از این معجون طلایی استفاده کنین. علاوه بر کرونا و سرماخوردگی، عارضه‌هایی مثل آنفولانزا، سینوزیت و بیماری‌های تنفسی مثل آسم که ریه‌ها رو درگیر می‌کنن هم با این دو ماده بهبود پیدا می‌کنن. پس هر چه زودتر یه شربت خانگی تازه تهیه و نوش‌جان کنین. علاوه بر این ها این محلول ضدالتهابه و انواع زخم، جوش، آکنه و سوختگی‌های پوست رو التیام می‌ده. پس از فواید عسل و زنجبیل برای رفع عفونت‌های پوستی هم می‌تونین کمک بگیرین.

تقویت بدن و سلامتی در گرو مصرف بهترین ترکیب عسلی!

ترکیب عسل و زنجبیل بدن را از همه نظر تقویت می کند.

بدن از طریق جذب ویتامین‌هاست که انرژی مضاعفی به دست میاره. در این رابطه باید بدونین آهنی که در ترکیب زنجبیل و عسل شناسایی شده، سبب می‌شه میزان گلبول‌ها و هموگلوبین خون افزایش پیدا کنه. همین امر هم به پیشگیری از کم‌خونی کمک می‌کنه. همچنین هموگلوبین کافی و طبیعی در بدن، اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها رو بیشتر می‌کنه. در همین راستا کمک به ضربان منظم قلب، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها، حملات قلبی و بهبود بیماری‌های مرتبط با جریان خون در شریان‌ها و پمپاژ منظم قلب بهتر صورت می‌گیره. همه این موارد از جمله خواص عسل و زنجبیل هست.

حالا جالبه بدونین این فرآیند سیستم ایمنی بدن رو تقویت و از بروز بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کنه. آنتی‌اکسیدانی که در عسل به همراه زنجبیل وجود داره با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کنه. می‌دونین این یعنی چی؟ حذف رادیکال‌های آزاد در بدن سبب می‌شه از به هم پیوستن سلول‌های سرطانی و ایجاد تومور در بدن پیشگیری بشه. ثابت شده ترکیبی که دارین در موردش مطالعه می‌کنین، به قدری خاصیت داره که می‌تونه از بروز سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات جلوگیری کنه. همچنین افرادی که مراحل شیمی‌درمانی رو طی می‌کنن، با مصرف این ترکیب عوارض اون رو تا حدودی کاهش می‌دن.

نکته دیگه اینه که وقتی از این ترکیب مقوی استفاده می‌کنین، استخوان‌ها و عضلاتی قوی خواهید داشت و دردهای مفصلی هم به‌شدت کاهش پیدا می‌کنه. پس بیماران مبتلا به آرتریت و افرادی که دچار التهابات مفصلی شدن رو با استفاده از خواص عسل و زنجبیل درمان کنین.

تنظیم فاکتورهای حیاتی بدن و اشتها

تنظیم فاکتورهای حیاتی بدن یکی از فواید ترکیب عسل و زنجبیل است.

با توجه به طبع گرمی‌که این ترکیب داره، غلبه سردی در بدن کم می‌شه و در نهایت کاهش فاکتورهایی مثل قند خون، فشار، چربی و کلسترول بد خون مشهوده. کاهش قند در بدن یه فایده بسیار مهم داره و اون کنترل بیماری دیابت هست. به این منظور نباید از هر محصولی استفاده بشه و تنها انگبین طبیعی و استاندارد درمان‌کننده هست.

بنابراین توصیه می‌کنیم در وعده‌ صبحانه یا عصرانه یک قاشق کوچک عسل مصرف کنین و اگه حساسیتی به مزه تند زنجبیل ندارین، کمی ‌از این ماده معطر رو به انگبین اضافه کنین. این محلول رو باید در ابتدای صبح مصرف کنین؛ چون که قدرت سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کنه. این معجون طبیعی برای کم‌کردن اشتها و کاهش وزن هم معجزه می‌کنه. شاید بپرسین چرا؟

پاسخ رو با ذکر دو مورد از خواص عسل و زنجبیل برای لاغری توضیح می‌دیم:

  1. مواد لازم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن از این دو ماده ارزشمند و مغذی تامین می‌شه.
  2. وقتی این معجون رو استفاده می‌کنین، معده تا حد زیادی انرژی می‌گیره و میل به خوراکی‌های کاذب و مضر کاهش پیدا می‌کنه.

علاوه بر این‌ها به طور حتم می‌دونین که تنش‌های روحی هم عاملی برای پرخوری هست. بنابراین درمان افسردگی، رفع اضطراب، استرس و رفع تنش‌ها و ناآرامی‌های زندگی و کار سبب بهبود عملکرد مغز می‌شه. در این رابطه باید بدونین برای کمک به رفع این عارضه‌ها که خواه ‌ناخواه در کار و فعالیت روزانه وجود داره، نوشیدنی عسل و زنجبیل درمانی قطعی محسوب می‌شه.

اهمیت میزان و نحوه مصرف برای بهره مندی از فواید عسل و زنجبیل

خواص عسل و زنجبیل برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها به اثبات رسیده است.

خواص عسل و زنجبیل برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورها شناخته شده و تحقیقات گسترده‌ای روی اون انجام گرفته. اما نکاتی درباره مصرف این ترکیب وجود داره که باید رعایت کنین. به طوری که بهتره هنگام استفاده، به صورت تازه این دو ماده رو با هم ترکیب‌ و نوش‌جان کنین.

میزان مصرف این ترکیب بسته به نوع بیماری و درمان، حداکثر یک تا سه قاشق مرباخوری در هر شبانه‌روزه. جالبه بدونین ایرانیان در نوشیدنی‌های گرم و تهیه برخی بیسکوئیت‌ها، کیک‌ها و نان‌های سنتی از زنجبیل استفاده می‌کنن، پس بهتره از زنجبیل در تهیه نان‌ها و شیرینی‌ها استفاده و محصولی با شکر کم‌تر تهیه کنین. همچنین می‌تونین روی شیرینی و کیک زنجبیلی عسل طبیعی بریزین و در وعده صبحانه یا میان‌وعده از اون استفاده کنین. این امر به دریافت کالری استاندارد و انرژی مورد نیاز روزانه کمک می‌کنه.

علاوه بر این از این ادویه‌ بسیار قدیمی ‌که ریشه یه گیاه هست، در تهیه داروهای گیاهی هم استفاده می‌شه. هم‌اکنون قرص و کپسول اون هم در داروخانه‌ها موجوده. مثلا می‌تونین چای سیاه یا سبز زنجبیلی رو به همراه یه قاشق عسل میل کنین و سرحال و پرانرژی به فعالیت‌های فکری و جسمی ‌روزمره بپردازین.

اخطاری در مورد بروز آلرژی در استفاده از خواص زنجبیل و عسل

علاوه بر موارد گفته شده، باید بدونین درمان سرفه با عسل و زنجبیل امکان‌پذیره. همچنین می‌تونین برای درمان و پیشگیری از دردهای قاعدگی، میگرن، گلودرد و غیره روی اثربخشی بالای این ترکیب حساب کنین اما قبل از مصرف یه شرطی وجود داره! برخی افراد به دلایل گوناگون منع یا محدودیت مصرف دارن. در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنین و در شرایط جسمی ‌خاصی قرار دارین یا در دوره‌هایی مثل بارداری یا شیردهی هستین، از پزشک معالج خود در مورد شیوه مصرف مشاوره بگیرین. چون که به هیچ عنوان در مصرف این دو ماده نباید افراط بشه.

در این رابطه باید بدونین افراد مبتلا به آسم به گرده‌ها، غبار، آلودگی‌های هوا و حتی عطر و بوی شدید گیاهان، حساسیت تنفسی دارن و تنگی نفس در اون‌ها تشدید می‌شه. همچنین افرادی که از کودکی به مصرف برخی داروهای گیاهی واکنش‌های آلرژیک داشتن، این احتمال وجود داره که در استفاده از خواص عسل و زنجبیل دچار حساسیت بشن. همیشه احتیاط شرط عقله! پس با خودتون صادق باشین، مشورتی با طبیب داشته باشین و بعد هوشمندانه از فواید این ترکیب استفاده کنین.

کلام آخر

ترکیب عسل و زنجبیل برای بدن بسیار مفید می باشد.

در این مقاله گفتیم که دستگاه گوارش و دستگاه ادراری دو نمونه از قوی‌ترین اعضای سیستماتیک و نظام‌مند بدن هستن که بار عظیمی ‌از فعالیت‌های روزمره مثل هضم، جذب و دفع غذا رو به عهده دارن. به همین دلیل استفاده از خواص عسل و زنجبیل برای عملکرد بهتر این اعضا و سم‌زدایی کبد توصیه می‌شه. همچنین متوجه شدین که می‌تونین از این ترکیب پرکاربرد برای ریشه‌کن کردن عفونت و التهاب همه قسمت‌های بدن و بسیاری از بیماری‌های دیگه استفاده کنین. البته لازمه برای مصرف اصولی به دنبال خریدی ایده‌آل باشین.

لازمه بدونین که خرید عسل از فروشگاه معتبر سبب می‌شه اجناسی باکیفیت و درجه یک رو به منزل ببرین. در این رابطه جالبه بدونین فروشگاه واجارو تلاش کرده راهی پیدا کنه که عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی رو با متقاضیان و خریداران روبه‌رو کنه. بنابراین با مشاهده صفحات در وب‌سایت واجارو می‌تونین انواع مرغوبی از عسل تک گل و چند گیاه رو بدون واسطه و با قیمتی مناسب تهیه کنین.

0
نظرات شما

*
*

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    مطالب مفیدی بود..ممنون

×