باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص چای سبز برای پوست

چای سبز برای پاکسازی و بازسازی پوست بسیار مفید است.

فواید چای سبز برای پوست مثل بسیاری از مواد طبیعی که در اطراف خود می‌بینیم، خاصیت و اثرگذاری بیشتری نسبت به انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی داره. مواد غیرطبیعی به دلیل عوارضی که ایجاد می‌کنن اثر مقطعی دارن و در صورت تداوم مصرف مشکلات عدیده‌ای رو برای پوست ایجاد می‌کنن. در صورتی که مواد طبیعی نه‌تنها عارضه و مشکلات ثانویه‌ای برای پوست ندارن بلکه می‌تونن به عنوان ماسک، بخور یا از طریق نوشیدن ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست رو تامین کنن. این مشخصه‌ها هم سبب ترمیم بافت پوست می‌شه و هم به شادابی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کنه. آیا به خاصیت‌های این نوشیدنی واقف هستین؟ آیا می‌دونین چجوری و چه زمانی باید از این دمنوش برای تقویت پوست کمک بگیرین؟ در این مطلب کلیه خاصیت‌های درمانی چای سبز برای پوست رو با هم مرور می‌کنیم.

فواید چای سبز برای پوست بسیار تاثیرگذارتر از انواع کرم‌هاست.

مواد مغذی موجود در چای سبز برای پوست

برگ سبز چای برای نخستین بار توسط چینی‌ها کشف شد. در حال حاضر کارخانه‌های چای در شمال کشور بخشی از فعالیتشون رو به تولید این چای اختصاص دادن و به همین خاطر می‌شه از خواص چای سبز برای پوست، مو، زیبایی و سلامتی بیشتر بهره برد. میزان کافئین موجود در دمنوش سبز بسیار کم‌تر از نوع سیاهه اما اصلی‌ترین ترکیب آنتی‌اکسیدان هست که می‌تونه از تشکیل سلول‌های سرطانی و تومورها در پوست جلوگیری کنه. وجود برخی آنزیم‌ها، آمینواسیدها و انواعی از ویتامین‌های مختلف یه ترکیب رویایی برای تقویت پوست ساخته.

فولیک اسید، پتاسیم، منیزیم و منگنز از جمله مواد مورد نیاز  برای سلامتی پوست هستن و در صورت بروز زخم و هر گونه آسیب پوستی این مواد موثر، ترمیم و بازسازی رو سرعت می‌دن. علاوه بر این موارد چشم و اطراف اون هم در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارن. به همین دلیل باید بدونین برای رفع سیاهی دور چشم، از بین رفتن هاله تیره، خطوط چروک اطراف چشم و همچنین رفع پف‌ زیر چشم می‌تونین از خواص بی‌نظیر این نوشیدنی استفاده کنین. به این منظور چای کیسه‌ای دم‌شده رو به مدت 15 دقیقه در روز روی چشمان خود قرار بدین و پدید اومدن نشانه‌های چروک و پیری رو به تعویق بندازین. اما تاثیر این دمنوش طبیعی به همین موارد ختم نمیشه و طیف گسترده‌تری از درمان‌های پوستی رو در برمی‌گیره.

چای سبز برای رفع سیاهی دور چشم و خطوط چروک اطراف چشم بسیار مفید است.

اثرات مختلف چای سبز بر عارضه‌های پوستی

در بحث متدهای درمانی ذکر این نکته الزامیه که مهم نیست از چای پررنگ استفاده می‌کنین یا کم‌رنگ بلکه نکته مهم تازگی این دمنوش و استفاده از محصولی درجه یک و مرغوب هست. استفاده از محصولاتی که ناخالصی دارن و با استفاده از اسانس‌ها و ترکیبات شیمیایی به صورت چای مصرفی تولید شدن، اثر درمانی نداره.

در زندگی روزمره گاهی اونقدر غرق کار و فعالیت می‌شین که وقت رسیدگی به پوست نمی‌مونه. اگه پوستتون تیره شده یا روی صورتتون جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌بینین یا حتی اگه احساس می‌کنین خط‌هایی روی پوست آشکار شدن که نشان‌دهنده چروک هستن، نگران نباشین! در این مبحث کلیه عارضه‌هایی که پوست ممکنه در هر برهه‌‌ای از زندگی باهاش درگیر بشه رو مطرح می‌کنیم و با تشریح مکانیسم اثر چای سبز برای پوست چگونگی بهبود و تقویت پوست رو آموزش می‌دیم.

با آکنه و جوش خداحافظی کنید!

آکنه و لکه‌ها‌ی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می‌شن. عوامل مختلفی همچون آلودگی‌های محیطی، ژنتیک، غرور جوانی و برخی بیماری‌های زمینه‌ای می‌تونه از جمله علل بروز جوش در صورت باشه. استفاده از ماسک چای سبز برای پوست به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی در این زمینه تاثیر زیادی داره. به طوری که جوش، آکنه و لکه‌ها‌ی پوست رو از ‌بین می‌بره و کمک زیادی به پاکسازی پوست می‌کنه.

برخی لکه‌ها به دلیل آفتاب‌سوختگی پدید میان و اگه درمانی صورت نگیره مدت‌ زیادی التهاب، تورم، قرمزی پوست و پوسته‌شدن رو به دنبال داره. برای رفع اثر این معضل از خواص این دمنوش اصیل ایرانی غافل نشین. کافیه روزانه که این چای رو برای خودتون دم می‌کنین مابقی اون رو در یخچال قرار بدین و هر زمانی خواستین از اون استفاده کنین. مالیدن این دمنوش روی پوست صورت سبب از بین ‌رفتن تدریجی جوش‌ها می‌شه و پوستتون رو شاداب‌تر جلوه می‌ده.

با ماسک چای سبز می‌توان جای جوش، آکنه و لکه‌ها‌ی پوستی را از بین برد.

لایه برداری پوست با چای سبز

در مراکز آرایشی و بهداشتی و همچنین کلینیک‌های زیبایی تاکید زیادی می‌شه که افراد در روند رسیدن به زیبایی و جوانی باید از انواع شیوه‌های لایه‌برداری بهره ببرن. به طوری که انواع کرم لایه‌بردار توسط تولیدکنندگان برندهای مختلف لوازم آرایشی به بازار عرضه شده. حالا سوال اینجاست که آیا طب سنتی برای این بخش هم تدابیری اتخاذ کرده؟ آیا لایه ‌برداری برای بهبود زیبایی لازمه؟ منافذ پوست رو چجوری از بین ببریم؟

در پاسخ باید به یکی از کرم‌های لایه‌بردار که با استفاده از خواص چای سبز برای پوست تولید میشه، اشاره کنیم. برگ چای سبز رو به نسبت یک به سه با ماست ترکیب کنین. سپس این مایع خمیری رو چند ثانیه روی پوست ماساژ بدین و اجازه بدین یه لایه روی پوست باقی بمونه. روش دوم اینه که مقداری شکر، عسل، روغن زیتون و برگ چای رو با هم ترکیب و روی پوستتون قرار بدین.

این ماسک‌های لایه‌بردار رو پس از پنج دقیقه از سطح پوست بردارین و صورت رو با آب ولرم شستشو بدین. ترکیبات موجود در این دمنوش علائم پیری و چین ‌و‌ چروک رو به مرور از بین می‌بره و راهی برای بازگشت آکنه و جوش باقی نمی‌ذاره. همچنین این عمل سبب جایگزینی سلول‌های تازه با سلول‌های مرده پوست میشه.

پوستی شفاف و درخشان با مصرف چای سبز!

موارد استفاده از چای سبز برای پوست بسیار متنوع هست و به شکل‌های مختلفی می‌تونین پوستی شفاف و درخشان داشته باشین. استعمال این دمنوش روی سطح پوست سلول‌های قدیمی‌ رو از بین‌‌ می‌بره و پوست رو ترغیب به ساخت سلول‌های جدید می‌کنه. مداومت در مراقبت از پوست امری مهمه و برای بازسازی و تغییر در ساختار پوست باید رغبت داشته باشین. استفاده از روش‌های طبیعی خیلی زودتر از اونچه که فکرش رو بکنین شما رو به نتیجه دلخواه می‌رسونه.

در این رابطه باید بدونین مواد مغذی موجود در چای سبز رنگ پوست رو شفاف و روشن‌تر ‌می‌کنه. همچنین استفاده از ماسک چای سبز در روز افتادگی پوست رو برطرف ‌کرده و به شادابی پوست صورت کمک می‌کنه. یه راه دیگه هم در تحقیقات به اون اشاره شده و ذکرش خالی از لطف نیست. دمنوش تازه‌دم رو بذارین یخ بزنه و هر وقت فرصت داشتین یه قالب کوچیک از چای سبز یخی رو به آرامی‌ روی پوستتون ماساژ بدین. این اقدام باعث افزایش طراوت و تازگی پوستتون می‌شه.

استفاده از چای سبز پوست را جوان، بشاش و به دور از چین‌وچروک حفظ می‌کند.

جوانی را دوباره تجربه کنید!

از سن 20 الی 25 سالگی به بعد پوست نیاز به مراقبت بیشتری داره. باید از ویتامین‌های مورد نیاز پوست استفاده کنین و پوست رو در وضعیتی مطلوب حفظ کنین؛ به این معنا که نه خیلی خشک و نه خیلی چرب باشه. با این حال افراد بسیاری از کرم‌ها، کرم‌پودرها، روغن‌ها و داروهای مختلفی استفاده می‌کنن که شادابی و جوانی رو تامین کنه. همچنین افراد برای تقویت پوست، آبرسانی و هیدراته کردن پوست، روشن‌کنندگی و دورماندن از عوارض آفتاب‌زدگی از این محصولات استفاده می‌کنن.

برای همه این موارد در طب سنتی راهکار‌های بسیاری معرفی شده. به طوری که امروزه پژوهشگران ویتامین‌های شگفت‌انگیز گیاهی رو جایگزین مناسبی برای محصولات غیرطبیعی می‌دونن. برای مثال ویتامین‌E  و انواعی از پلی‌فنول در چای سبز پوست رو جوان، بشاش و به دور از چین‌ و چروک حفظ می‌کنه. این دمنوش همچنین آبرسانی پوست رو بر‌عهده ‌می‌گیره و مرطوب‌کننده‌ای قوی به حساب میاد. به طوری که استفاده از خواص چای سبز برای پوست پس از مدتی، پوست‌های تیره رو چند درجه روشن‌تر می‌کنه.

مصرف چای سبز به بازسازی و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

شیوه‌های استفاده از چای سبز برای بهبود پوست

از یه جایی به بعد توی زندگی می‌بینین که خیلی در حق پوستتون کوتاهی کردین و رسیدگی‌ها و مراقبت‌های روزانه از پوست رو به تعویق انداختین. حالا به چه شیوه‌هایی می‌تونین بازسازی و پاکسازی موثر انجام بدین؟ در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین متدهای استفاده از چای سبز برای پوست اشاره می‌کنیم:

  1. چای سبز رو دم کنین و در صورت عدم حساسیت به چای یا بروز واکنش آلرژیک به این نوشیدنی خالص گیاهی، روزانه دمنوش تازه‌دم بنوشین. این محصول علاوه بر اینکه خاصیت آرام‌بخشی داره، استرس رو از بین می‌بره و ویتامین‌های مورد نیاز پوست جذب بدن میشن.
  2. تنظیفی تمیز رو به چای تازه‌دم آغشته کنین و اجازه بدین مانند ماسک دقایقی در روز روی پوست باقی بمونه. این ماسک کلیه عارضه‌های پوست رو از درمان‌های شیمیایی بی‌نیاز می‌کنه و مواد مغذی هم جذب سلول‌های فعال پوست می‌شن.
  3. برای نرم شدن و رطوبت دادن به پوست خشک، چای سبز رو به صورت بخور استفاده کنین.
  4. چای دم‌شده کیسه‌ای سبز به عنوان کمپرس سرد و گرم استفاده میشه و به چشم‌های خسته و بی‌جان توانی مضاعف می‌بخشه.

اگه قصد دارین از ویژگی‌های مثبت درمانی چای سبز برای پوست کمک بگیرین، باید بدونین این دمنوش به شیوه‌های مختلفی کاربرد داره. به طوری که استفاده از هر کدوم از راهکارها به سلیقه شما بستگی داره. البته باید روند درمانی شما با نظم و تداوم باشه.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم درباره تاثیرات چای سبز بر پوست نکاتی رو به شما ارائه بدیم. به طوری که متوجه شدین تا چه اندازه استفاده از این نوشیدنی روی سلامت پوست، کاهش آکنه و غیره تاثیر داره. حالا اگه به دنبال سلامتی پوست در منزل به ساده‌ترین شکل ممکن هستین، باید بدونین که کیفیت محصولات طبیعی که تهیه می‌کنین بسیار مهمه.

خرید چای سبز برای پوست از فروشگاه‌های معتبر این اطمینان رو بهتون می‌ده که در بازی‌های سودجویانه دلال‌ها قرار نگیرین. بازار محلی واجارو دقیقا همین امکان رو فراهم کرده که مصرف‌کننده و خریدار رو با تولیدکنندگان مختلفی از سراسر کشور روبرو کنه و بازاری بدون واسطه فراهم بشه. پس به وب‌سایت واجارو سری بزنین و خالص‌ترین و ناب‌‌ترین محصولات کشاورزی رو از دست تولیدکنندگان باسابقه با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه خریداری کنین. به این شکل محصولات تازه رو از باغات سبز چای مستقیم درب منزل تحویل می‌گیرین.

0
نظرات شما

*
*

×