باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

صابون گرده گل

صابون گرده گل خواص زیادی دارد.

تابه‌حال نام صابون گرده گل به گوشتون خورده؟ می‌دونین که چه فوایدی برای پوست داره؟ آیا دوست دارین در خانه این صابون رو درست کنین؟ گرده‌های زنبور عسل پودرهایی هستن که هنگام استخراج گرده‌های گل، به بدن و پاهای اون‌ها می‌چسبن. در این شرایط زنبورها برای تمیز کردن خودشون از بزاق کمک می‌گیرن. بعد از ترکیب اون‌ها با شهد، آنزیم‌ها، عسل و موم غذایی مغذی رو برای کلنی درست می‌کنن.

حالا جالبه بدونین با کشف خواص گرده گل برای پوست، امروزه برای ساخت صابون‌های خاص از اون استفاده می‌شه. چون گرده‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی بسیاری هستن که به جوان‌سازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کنن. در ادامه بیشتر چرایی استفاده از صابون گرده زنبور عسل رو بیان می‌کنیم. همچنین خواهیم گفت که چجوری می‌شه به‌سادگی این ماده آرایشی و بهداشتی رو در خانه تهیه کرد. با ما همراه باشین.

صابون گرده گل برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

صابون گرده گل! مگه میشه؟

ویتامین‌های K، E، C،  D، مس، 22 آمینو اسید و 27  ماده معدنی از جمله 93 ماده مغذی هستن که در گرده گل وجود دارن اما فایده دیگه غلظت بالای اسیدهای نوکلئیک هست که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنه. مس موجود در گرده‌ها با تحریک تولید کلاژن باعث می‌شه پوست ظاهر جوانی داشته باشه. همچنین با تحریک تجدید سلول و افزایش جریان خون مانع از کمبود آب بدن می‌شه و این مکانیزم به صافی چین و چروک‌ها کمک می‌کنه. شگفتی دیگه گرده گل عملکرد مرطوب‌کنندگی هست که خشکی پوست رو کاهش می‌ده.

علاوه بر این گرده زنبور عسل آنتی بیوتیک طبیعی رو در خودش جای داده که با از بین بردن باکتری‌ها، جوش‌ها رو از بین می‌بره و جلوی ایجاد آکنه رو هم می‌گیره. اسکارهای باقی مانده روی پوست از دغدغه‌های دیگه محسوب می‌شه که خاصیت ترمیم‌کننده گرده‌ها روند ترمیم و بهبودی رو سرعت می‌بخشه. در این رابطه باید بدونین ویژگی‌های گرده دست در دست هم می‌دن که از این موهبت طبیعی در لوازم آرایشی، صابون گرده گل و غیره استفاده بشه. به‌عنوان مثال:

  • بهره‌مندی از گرده گل در فرایند سردسازی تولید صابون سازی یا افزودن اون حین ذوب شدن صابون
  • افزودن پودر گرده به فرمول‌های نمک حمام و اسکراب‌ها
  • ساخت ماسک صورت و درمان ترک پا
  • مخلوط دم کرده گرده زنبور عسل با لوسیون‌ها، کرم‌ها و پمادها
  • استفاده از گرده گل در نرم‌کننده‌ها، مواد شوینده بدن و صورت
  • و ترکیب گرده زنبور عسل با انواع روغن‌های ماساژ

حالا با وجود این خواص، چرا نباید صابون گرده گل درست کرد؟

دو شیوه مختلف برای ساخت صابون گرده گل وجود دارد.

با دو شیوه ساخت صابون از گرده گل آشنا بشین!

اگه می‌خواین یاد بگیرین که در خانه با گرده‌های شگفت‌انگیز صابون درست کنین، بهتره همچنان با ما همراه باشین. در ادامه با دو شیوه ساخت صابون گرده گل آشناتون می‌کنیم که شما رو وسوسه می‌کنه برای یک‌بار هم که شده این کار رو تجربه کنین.

البته به یاد داشته باشین افرادی که به محصولات زنبور عسل حساسیت دارن، بهتره بعد از تهیه صابون روی قسمتی از بازو ازش استفاده کنن. سپس با حصول اطمینان از عدم بروز علائمی مثل خارش و قرمزی با خیال آسوده از فواید این دانه‌های ریز گرده بهره‌مند بشن.

صابون ساده گرده گل خانگی

این یکی از ساده‌ترین انواع صابون گرده گل هست که در اون مقداری از روغن معطر عسل هم استفاده می‌شه. چرا که کمک می‌کنه عطر گرده در تمام صابون به طور یکنواخت پخش بشه. در روش تولید سرد این ماده رنگ زرد روشن به صابون پایه می‌ده؛ در حالی که در روند تهیه به شیوه ذوب، رنگ طلایی رو شاهد هستین.

برای همین بهتره در این روش از صابون پایه عسلی و سفید قابل ذوب استفاده کنین که باعث روشن‌تر شدن رنگ ناشی از گرده می‌شه. اما برای ساخت صابون ساده گرده زنبور عسل چه موادی احتیاج دارین؟

  • صابون پایه پاک و خالص قابل ذوب عسلی: 600 گرم
  • صابون پایه پاک و خالص قابل ذوب سفید: 170 گرم
  • روغن معطر عسل: 1 تا 2 قاشق چای‌خوری
  • پودر گرده گل: 2 قاشق چای‌خوری
  • قالب سیلیکونی 6 خانه
  • الکل ایزوپروپیل 99 درصد به صورت اسپری
صابون گرده گل خواص زیادی دارد.

طرز تهیه صابون ساده گرده گل

در ابتدا باید صابون‌های پایه عسلی و سفید رو به صورت تکه‌های کوچک خرد کنین و در ظرفی متناسب با ماکروویو بریزین. سپس با زمان‌های 20 تا 30 ثانیه اون‌ها رو ذوب کنین. در ظرف جداگانه 2 قاشق چای‌خوری گرده رو با 1 قاشق غذاخوری الکل ایزوپروپیل 99% مخلوط کنین. این کار از گلوله شدن گرده‌ها در صابون جلوگیری می‌کنه. حالا این مخلوط رو به صابون ذوب شده اضافه کنین و با قاشق خوب هم بزنین که یکدست بشه.

ترکیب حاصل رو در هر حفره قالب بریزین. در حین کار الکل رو اسپری کنین که از شر حباب‌های هوا خلاص بشین. بعد اجازه بدین که صابون کاملا خنک و سفت بشه. برای عدم مواجه با شبنم ناشی از گلیسیرین، صابون‌‌ها رو بعد از خارج کردن از قالب در پلاستیک بپیچید. در هر بار استفاده شاهد جادوی این صابون گرده گل برای پوستتون باشین.

چگونه صابون لاوندر و گرده گل تهیه کنیم؟

اگه پوست حساسی دارین و در جستجوی یک صابون طبیعی هستین، بد نیست یک بار به تهیه این صابون در خانه فکر کنین. برای تهیه صابون گرده گل بهتره از پایه صابون‌های خالص و قابل ذوب استفاده کنین؛ بنابراین مواد لازم عبارتند از:

  • صابون پایه پاک و خالص قابل ذوب: 1 قالب 900 گرمی
  • گل لاوندر خشک (اسطوخودوس) به عنوان تزیین
  • پودر گرده گل: 2 قاشق غذاخوری
  • اسانس لاوندر (اسطوخودوس): 2 تا 3 قطره
  • قالب سیلیکونی 6 خانه‌ای
صابون لاوندر برای پوست‌های حساس مناسب است.

ابتدا پایه صابون رو به تکه‌ها و مکعب‌های کوچک‌تر تقسیم کنین؛ برای این کار بهتره از یک چاقوی استیل استفاده بشه. بعد تکه‌ها رو به ظرف‌های مناسب ماکروویو انتقال بدین و بذارین ذوب بشه و هر 15 ثانیه بهش سر بزنین. علاوه بر این می‌شه به صورت مستقیم اون رو روی حرارت اجاق هم ذوب کرد؛ البته باید از ظروف فلزی کمک بگیرین! حالا مواد ذوب شده رو تا نصفه در قالب‌ها بریزین. بعد کمی لاوندر خشک، گرده گل و چند قطره اسانس لاوندر اضافه کنین.

حالا بذارین حدود 15 تا 20 دقیقه خوب خشک بشه. اگه پایه صابونتون جامد شده، دوباره گرمش کنین و بقیه قالب رو تا بالا پر کنین که گل‌های خشک جابه‌جا نشن. همچنین اگه قبل از ریختن بخش دوم حباب هوا در صابون گرده گل ایجاد شده، با خلال دندان خارج کنین. بعد از مرحله دوم باید 2 ساعت صبر کنین که کاملا خودش رو بگیره و سپس استفاده کنین. اسانس لاوندر رایحه بی‌نظیری به صابون می‌بخشه که هنگام استفاده لذت رو دو چندان می‌کنه.

گرده گل برای سلامت بدن، پوست و مو فواید بی‌شماری را به همراه دارد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که گرده گل برای سلامت بدن، پوست و مو فواید بی‌شماری رو به همراه داره. ویتامین‌های E،  A، اسیدهای نوکلئیک شرایط ایده‌آلی رو فراهم می‌کنن که از پیری زودرس جلوگیری بشه و شادابی رو به ظاهر پوست هدیه می‌ده. با توجه به این ویژگی‌‌ها صنایع آرایشی و بهداشتی شروع به ساخت محصولات شوینده و صابون گرده گل کردن. همچنین با یک‌سری مواد و ترفندهای ساده می‌شه این صابون رو هم در خانه تهیه کرد. ما دو شیوه رو برای شما توضیح دادیم که کمک می‌کنه صابون‌های دلخواه و طبیعی بسازین.

اما مسئله بعدی تهیه گرده گل مرغوب هست که واجارو این خواسته رو برطرف کرده. این سایت با عرضه انواع محصولات اصیل و روستایی زنبور عسل کار شما رو راحت کرده! در واجارو شما به طور مستقیم با خود زنبوردار روستایی ارتباط برقرار می‌کنین و اینترنتی خرید گرده گل رو انجام می‌دین و درب منزل تحویل می‌گیرین. جالبه بدونین به همراه محصول، شناسنامه اون هم ارسال می‌شه که حاکی از مرغوبیت، سلامت و کیفیتش هست.

0
نظرات شما

*
*

×