باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز استفاده بره موم

بره موم برای بهبود و مداوای زخم مفید است.

امروزه در بین محصولاتی که از کندوی زنبور عسل به دست میاد، طرز استفاده بره موم بسیار مورد توجه طب سنتی و متخصصین علم نوین قرار گرفته. چون که برای درمان بسیاری از بیماری‌‌ها از خواص این ماده معجزه‌بخش کمک می‌گیرن. به طوری که این ماده مفید و در عین حال طبیعی موجب تقویت بدن می‌شه. درمان دیابت با تنظیم میزان انسولین در بدن، درمان التهاب مثانه با بره موم، تقویت رحم، درمان فیبروم و رفع سرطان رحم از جمله مزیت‌های این ماده مفیده. همچنین بره موم در از بین بردن ناراحتی‌های معده و تقویت قدرت باروری در مردان و زنان نقش بسزایی داره.

همون طور که می‌دونین ماده‌ای مثل عسل بلافاصله با خروج از کندو قابل‌مصرفه اما بره موم این‌طور نیست. چون که باید فرآیندهایی رو به صورت سنتی یا در کارخانه‌جات تولیدی طی کنه تا برای مصرف آماده بشه. بخاطر همین طرز استفاده بره موم شیوه‌های متنوعی داره. بنابراین در ادامه با ما همراه باشین تا با آنچه درباره استفاده از بره موم لازمه بدونین، آشنا بشین.

بره موم در از بین بردن ناراحتی‌های معده و تقویت قدرت باروری نقش بسزایی دارد.

شیوه تهیه و طرز استفاده بره موم

بره موم یا ‌Propolis  یه ماده‌ طبیعیه با مزه‌ای تلخ و طعمی ‌‌متمایل به گس که زنبور عسل به تنهایی و بدون دخالت زنبوردار اون رو تولید می‌کنه. زنبور در کنار نوشیدن شهد، صمغ گیاهان و درختان رو هم می‌خوره و اون‌ها رو با آنزیم‌های بدن خودش مخلوط می‌کنه.

زنبورهای جوان از این ماده برای عایق‌کاری فضای داخلی کندو استفاده می‌کنن. به شیوه های مختلفی می‌شه این ماده صمغی و رزینی رو از کندو خارج کرد اما سوال مهم اینه که طرز استفاده بره موم چگونه است؟ پاسخ به این سوال بسیار جامع هست و به تفصیل بهش می‌پردازیم اما به طور خلاصه شامل موارد زیره:

  • شیوه مصرف خوراکی
  • در قالب داروهای مختلف برای درمان بسیاری از بیماری‌ها
  • در صنایع بهداشتی برای حفاظت از دهان، دندان و غیره
  • در صنعت زیبایی و آرایشی برای مراقبت‌های مختلف پوستی

بره موم استخراج شده از کندو به صورت خام قابل هضم نیست و نیاز به انجام اقداماتی داره تا به مصارف گوناگون برسه. چون که این ماده به صورت فرآوری نشده برای سیستم گوارش مضره.

بره موم به صورت خام قابل هضم نیست و نیاز به فرآوری دارد.

بهترین دستورالعمل مصرف بره موم

زنبوردار به روش‌های مختلف، بره مومی که مازاد بر نیاز زنبورها هست رو از کندو خارج می‌کنه. این ماده‌ای که زنبوردار به دست میاره به رنگ قهوه‌ای هست و تا حدودی چسبناکه و باید فرآوری بشه. اولین کار جداسازی مواد زائد، شن، خاک و پاکسازی بره موم از ناخالصی‌ها هست. اون رو به شیوه‌‌های خاص با حلال‌های آب یا الکل خالص می‌کنن و بعد به صورت پودر درمیارن و از اون انواع محصولات مختلف تولید می‌شه. ماده تولیدشده مانند همه مواد طبیعی موجود در طبیعت دستورالعملی برای استفاده داره.

آیا با محصولاتی که با بره موم تهیه می‌شن، آشنایی دارین؟ می‌دونین بهترین راهکار برای مصرف چیه؟ در صورتی که افراد سابقه آلرژی و بیماری خاصی نداشته باشن، حداکثر پنج گرم در روز می تونن ازش استفاده کنن. مصرف به صورت استعمال پوستی هم دو بار در هفته ایده‌آله. همه افراد از سیستم جسمی خودشون آگاهی دارن و بهتر می‌دونن که نیازهای بدنشون چیه. بنابراین توصیه می‌کنیم راهکارهایی که در ادامه میاد رو به دقت بررسی و مطالعه کنین و بهترین شیوه مصرف رو انتخاب کنین. اگه مصرف خوراکی این ماده با بدنتون سازگاری نداره، نگران نباشین. طرز استفاده بره موم روش‌های مختلفی داره و از فواید بی‌نظیرش بی‌نصیب نمی‌مونین.

بره موم برای بهبود و ترمیم جای زخم به کار می‌رود.

مصرف دارویی بره موم

بره موم رو با حلال‌های مختلفی مثل الکل، آب و روغن ترکیب می‌کنن. نوع و میزان درصد خلوص الکل اهمیت زیادی در فرآوری بره موم خالص و درجه یک داره. استخراج عصاره با استفاده از ماده‌ای به نام گلیکول انجام می‌شه که حاوی آنتی‌اکسیدانه. در این رابطه باید بدونین روغن‌های گیاهی و الکل پایه‌های اصلی فرآوری بره موم هستن که برای مراقبت‌های پوستی، رفع چین و چروک و جوانسازی کاربرد داره.

بخاطر همین یک شیوه و طرز استفاده بره موم به صورت پماد هم هست که برای درمان زخم‌ها کاربرد داره. انواع کرم موضعی به رفع قارچ و لکه‌ها‌ی پوستی کمک می‌کنه. کرم ضدالتهاب هم کاربرد زیادی در درمان بیماری‌های مختلف پوستی داره. جالبه بدونین در زمان قدیم و هنگامی‌که جنگ و درگیری‌‌هایی وجود داشت، برای مداوای زخم و بهبود جای گلوله از ضماد بره موم استفاده می‌کردن.

طرز استفاده بره موم به صورت کرم خانگی

تولیدی‌های بزرگ برای تسهیل در حلالیت روغنی، از الکل 96 درصد در ترکیب با روغن و بره موم استفاده می‌کنن. به این طریق عصاره بیشتری استخراج می‌شه و کاربردهای دارویی متفاوتی رو ازش انتظار دارن. شیوه‌ای دیگر، ترکیب عصاره الکلی با روغن گیاهی هست که ماندگاری طولانی‌تری به عصاره می‌ده.

برای مراقبت از پوست به این صورت یه کرم خونگی تهیه کنین. مقداری روغن زیتون، روغن کنجد، آفتابگردان یا بادام شیرین رو با عصاره روغنی بره موم مخلوط‌ کنین. سپس کمی‌‌‌ روغن ماساژ به اون اضافه کنین. این ترکیب رو خوب هم بزنین تا کرمی‌‌ صاف و لطیف به دست بیاد. از این کرم برای چند روز در ظرف دربسته و جای خشک و خنک نگهداری کنین. روزی یک الی دو بار این کرم رو روی پوستتون بمالین و اثرات مثبتش رو در حیطه زیبایی مشاهده کنین.

مصرف خوراکی بره موم

توجه داشته باشین که بره موم طعمی‌ تلخ و گس داره و به دلیل کاربردهای درمانی باید به اندازه متعادل مصرف بشه. بهتره طرز استفاده بره موم رو در ترکیب با موم عسل رو تجربه کنین. این ترکیب رو روزانه مثل آدامس بجوین و خاصیت‌‌های مثبت اون رو دریافت کنین. بهبودی سریع سرماخوردگی، آنفولانزا و کاهش علائم عفونت، برطرف‌کردن ویروس تبخال و غیره همگی با استفاده از بره موم امکان‌پذیره.

ترکیب پودر و عسل هم طعمی‌ عالی داره و خوشمزه هست. می‌تونین مقدار کمی‌ پودر بره موم رو با شیر یا آب‌میوه‌های طبیعی مخلوط و ناشتا مصرف کنین. همچنین در تهیه کیک، نان یا شیرینی‌های مختلف خوبه مقدار کمی از این ماده به مواد اولیه اضافه بشه.

کره بره موم، بره موم عسلی و غیره محصولات مختلفی هستن که کلی ویتامین و خاصیت‌‌های درمانی دارن و در بین مردم طرفداران زیادی پیداکردن. اگه این شیوه‌‌ها رو نمی‌پسندین، می‌تونین روزی دو بار چند قطره عصاره بره موم خالص و طبیعی رو در آب گرم بریزین و به آرامی‌‌ بنوشین. البته توجه کنین که بره موم باید یک الی دو بار در روز و به مقدار بسیار کم مصرف بشه. زیاده‌روی در مصرف می‌تونه واکنش منفی به دنبال داشته باشه. پس بهتره شب‌ها قبل از خواب یا صبح‌ها به صورت ناشتا به میزان یه قاشق چای‌خوری ترکیب بره موم و عسل بخورین.

بره موم باید یک الی دو بار در روز و به مقدار بسیار کم مصرف شود.

طرز استفاده بره موم در اقلام بهداشتی

امروزه از خواص بره موم در تولید شامپو، لوسیون، تقویت‌کننده مو، پوست و محصولاتی برای پیشگیری از ریزش مو استفاده می‌شه و اثرات زیادی داره. طرز استفاده بره موم به صورت محلول ضدتعریق سبب حذف بوی عرق از سطح پوست و از بین بردن باکتری‌های پوستی می‌شه. تولید محلول‌های ضدعرق، خوشبوکننده بدن و انواع دئودورانت از تولیدات پرطرفدار محسوب می‌شه. همچنین کرم‌ها‌ی متنوعی برای رفع ترک پا و مرطوب کردن موضع ترک ساخته شده.

در کنار عصاره‌های مختلف پودر بره موم، پماد، قرص، کپسول و انواع کرم‌های مخصوص زیبایی همچنین خمیردندان و دهان‌شویه رو هم باید به لیست اقلام بهداشتی اضافه کنیم. علاوه بر مصارف خوراکی و دارویی، تصفیه بره موم در صنعت آرایشی بهداشتی هم کاربرد داره. در پژوهش‌‌های بین‌المللی ثابت شده این ماده سازگاری خوبی با پوست داره و درصد کمی ‌از واکنش‌های آلرژیک رو در افراد مختلف به دنبال داره. بد نیست بدونین بره موم حاوی آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید، کربوهیدرات‌، قند، روغن‌های مفید، عناصر معدنی، ویتامین‌های B,C,E  و مواد مغذی فراوانیه که تاثیر زیادی بر سلامت بدن داره.

با بره موم ماسک بسازین

رایج‌ترین طرز استفاده بره موم برای محافظت و نگهداری از پوسته. تهیه ماسک‌ها‌ی مختلف و کرم‌ها‌ی حفاظتی دست‌ساز در منزل از این دست هست. در کشورهای مختلف هم ماسک‌های مختلفی تولید می‌کنن و در دسترس عموم قرار داره. برای مثال ماسک بره موم مصری بسیار معروفه و طب سنتی مصر در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داده.

از این ماسک برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می‌شه و ترکیباتی همچون بره موم، عسل، ژل رویال، روغن زیتون، گرده گل و موم عسل داره. در منزل هم می‌شه این ماسک رو به سادگی تهیه کرد. تمامی ‌‌مواد مذکور غیر از روغن زیتون و موم عسل رو با هم مخلوط کنین. لازم نیست تمامی ‌مواد رو پودر کنین و ترکیب یکدستی داشته باشین. در مرحله بعد با حرارت غیرمستقیم موم عسل رو آب کنین و به همراه روغن زیتون خوب هم بزنین. حالا وقتشه این دو ترکیب رو با هم مخلوط کنین و پس از اینکه به صورت کامل خنک شد، در ظرفی خشک و بدون بو نگهداری کنین. این ترکیب در ظرف دربسته چند روزی قابل ‌استفاده هست.

از ماسک بره موم برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که مهم‌ترین فواید درمانی بره موم، خاصیت ضدویروسی و تقویت سیستم ایمنی بدن هست. خاصیت این ماده تا حدودی مانند خواص عسل هست. به طوری که انواع آنزیم‌های فعال و ویتامین‌های مختلف در این ماده به چشم می‌خوره. به همین دلیل برای پیشگیری و مهار بسیاری از بیماری‌ها در کشورهای مختلف داروهای موثری بر پایه بره موم تولید کردن. به طوری که افراد با یادگیری طرز استفاده بره موم متناسب با شرایط خودشون می‌تونن از خواص این ماده بی‌نظیر بهره‌مند بشن.

البته باید برای خرید بره موم فروشگاه‌‌های معتبری رو انتخاب کنین. پس از فرآیند تولید، آزمایشگاه‌های بسیاری کیفیت و مرغوبیت بره موم رو بررسی و گواهی تایید صادر می‌کنن. بنابراین هنگام خریداری بره موم خالص و طبیعی، تاییدیه آزمایشگاه و سلامت محصول رو چک کنین. در این رابطه باید بدونین واجارو بازاری محلی هست که انواع محصولات کشاورزی رو از تولید به مصرف عرضه می‌کنه. به وب‌سایت واجارو مراجعه کنین و بهترین فرآورده‌های بره موم رو از بین محصولات باکیفیت انتخاب و خریداری کنین.

0
نظرات شما

*
*

    امیر 16 مرداد 1400 پاسخ

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشید

      جواد 17 مرداد 1400 پاسخ

      سلامت باشید

×