باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گرده گل در بارداری

زنان باردار پیش از مصرف گرده گل بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

دوران طلایی بارداری برای مادر و جنین پر از فرازونشیب‌های متعدد هست. اگه این دوره با کمی ‌درایت و هوشمندی همراه باشه، ختم به خیر می‌شه و مادر و فرزند با سلامتی کامل به وضع حمل و زمان زایمان می‌رسن. در طول دوره 9 ماهه چه غذاهایی باید خورده بشه؟ آیا گرده گل در بارداری جزء مواد مفید محسوب می‌شه؟ یکی از فرآورده‌هایی که از کندوی زنبور عسل به دست میاد، گرده گل هست. این خوراکی طبیعی سرشار از ویتامین‌هاست. در بحث مراقبت‌های ویژه دوران بارداری و مصرف مکمل‌های ویتامینه، استفاده از مواد غذایی طبیعی مانند گرده گل در اولویته.

چون که پیشگیری از عارضه‌های مختلف و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها در حیطه عملکرد همین دانه‌های ریز گرده هست. آیا می‌دونین این ماده منحصربه فرد چه فوایدی برای مادر و جنین داره؟ میزان و نحوه مصرفش به چه صورتی هست؟ با ما همراه باشین تا ضمن دریافت پاسخ این سوالات با معایب، مزایا و خواص گرده گل در بارداری آشنا بشین.

گرده گل برای بانوان باردار مفید است.

اهمیت ویتامین ها و مواد مغذی گرده گل در بارداری

برای اینکه مادر در دوران بارداری به انواع بیماری‌های التهابی، ویروسی و عفونت‌های باکتریایی دچار نشه، باید به مواد غذایی ناب و درجه یک پناه ببره. منظور موادیست کم‌حجم و پرویتامین که پاسخگوی نیازهای روزانه مادر و جنین باشه. آیا گرده گل در دوران بارداری می‌تونه در گوشه‌ای از رینگ تغذیه عهده‌دار این نقش باشه؟ وجود ویتامین A یا رتینول در گرده عفونت، ویروس و میکروب‌ها رو از بین می‌بره. این ویتامین در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شه. همچنین ویتامین‌های‌ B کمپلکس، B1,B2,B3.B6 موجود در این محصول نقش مهمی‌‌ در این دوران ویژه به عهده دارن.

علاوه بر این ویتامین C همون اسکوربیک اسید معروفه که در این محصول زنبورها یافت می‌شه و مصرفش باید به صورت روزانه باشه. این ویتامین نه قابلیت ذخیره‌سازی در بدن داره و نه می‌شه حذفش کرد. پس این ویتامین‌ها باید در طول روز با یه برنامه‌ریزی اصولی وارد بدن مادر بشه تا کودک از طریق بند ناف ازش تغذیه کنه. همچنین ویتامین E موجود در گرده گل با انواعی ‌از آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری از تشکیل تومورهای سرطانی پیشنهاد می‌شه. علاوه بر این موارد دنیایی از املاح معدنی و ترکیبات آلی در گرده وجود دارن که همگی برای فرد باردار موردنیازه. موادی مثل کلسیم، منیزیم، فسفات، روی، آهن، آمینواسید، سیلیس، پروتئین، کربوهیدرات و پتاسیم که بدن در دوران بارداری از اون‌ها استفاده می‌کنه. حالا در ادامه درباره اینکه این مواد ارزشمند چه نقشی در بدن دارن و مصرف به‌اندازه اون‌ها چه اثراتی بر بدن مادر و کودک داره، بیشتر توضیح می‌‌دیم.

ویتامین A موجود در در گرده گل عفونت، ویروس و میکروب‌ها را از بین می‌برد.

هنگام مصرف گرده گل در بارداری به نکات زیر توجه کنین!

بانوان اندکی قبل از شکل‌گیری جنین، در طول دوره بارداری، بعد از تولد و حتی در دوران شیردهی نوزاد باید با متخصص امور زنان مشاوره‌های منظم و روتینی ‌داشته باشن. رها شدن از تنش و استرس کار مهمی‌ هست که یه مادر نمونه باید بهش توجه ویژه داشته باشه. ورزش و تغذیه سالم هم که نیازی به گفتن نداره و از ضروریات مسلم این دوره زیباست.  بله! درست متوجه شدین یه مادر نمونه در این برهه حساس اگه برنامه‌ریزی مدون و سازمان‌دهی شده‌ای داشته باشه، یه دوره 9 ماهه زیبا رو تجربه می‌کنه. البته برای حفاظت از جنین باید جدیت و تا حدودی علم به تغذیه وجود داشته باشه.

حذف خوراکی‌های ناسالم و پرخطر و جایگزین کردن خوراکی‌های مفید و پرویتامین مهم‌ترین نکته در این دوره هست. در این رابطه باید بدونین گرده گل در بارداری به عنوان یکی از محصولات مفید و شگفت‌انگیز مطرح شده که نقش زیادی در رشد و سلامت جنین داره. نکته مهم اینه که باید 3 مورد قبل از مصرف بررسی بشه:

  1. حساسیت و آلرژی به مصرف این فرآورده طبیعی وجود نداشته باشه.
  2. طبع گرده گل بررسی بشه و تناقضی با مزاج مادر دیده نشه.
  3. در صورتی که میزان مصرف مجاز در طول روز تعیین و رعایت بشه، ماده‌ای ایده‌آل محسوب می‌شه.

گرده گل هیچ‌گاه یکی از خوراکی‌های ثابت موجود در سفره غذایی نبوده و نیست. از این ماده به عنوان یه دارو و مکمل ویتامینه باید استفاده بشه و دوز صحیح برای مصرف از کنترل خارج نشه. حالا که با چگونگی مصرف این محصول آشنا شدین، در ادامه به اثرات اون بر مادران باردار می‌پردازیم.

مزایای گرده گل برای مادران باردار

گرده ترکیبی به رنگ‌های سفید، قرمز، قهوه‌ای، زرد، نارنجی، آبی یا سبزه. تنوع گل‌ها و گیاهانی که زنبور روی اون‌ها می‌نشینه، این تنوع و رنگارنگی رو ایجاد کرده. این محصول به عنوان ماده‌ای تقویتی و انرژی‌زا روی کارکرد اعضای گوارشی اثر مثبت داره. چون که گرده همون سلول‌ نر گیاه هست و این ماده به عنوان اصلی‌ترین غذای زنبور، بیش از 250 ماده مفید برای سلامتی داره. همچنین بیشتر از 90 درصد از ویتامین‌هایی که برای بانوان در دوران بارداری مورد نیازه رو تامین می‌کنه. به طوری که یک لیوان از ترکیب شیر، عسل و گرده گل در طول روز معجزه می‌کنه.

با این معجون قدرت بدن در مواجهه با بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کنه. همچنین تحرکات روده، عمل هضم و دفع بهتر انجام می‌شه. گردش خون عملکرد بهتری داره و این موارد برای سلامت قلب مفیدن. آمینواسید موجود در گرده چربی‌های زائد رو حل می‌کنه و متابولیسم بدن رو افزایش می‌ده. مصرف متعادل گرده ورم معده رو برطرف می‌کنه. به همین دلیل بانوان بارداری که از نفخ زیاد رنج می‌برن، می‌تونن از تاثیر مثبت این ماده برای معده استفاده کنن. علاوه بر همه این موارد گرده گل در بارداری برای تغییرات ارتجاعی پوست و رفع جای ترک‌های پوستی هم مفیده. در ادامه بیشتر به این مهم می‌پردازیم.

بانوان بارداری که از نفخ زیاد رنج می‌برند برای رفع آن می‌توانند از گرده گل استفاده کنند.

مزایای گرده برای تقویت و لطافت پوست مادر باردار

پوست افراد باردار در دوره 9 ماهه بسیار دچار آسیب می‌شه اما به این معنا نیست که گوشه‌ای بشینین و غصه بخورین. باید اثرات مواد جدیدی مانند گرده گل در بارداری رو کشف کنین و به صورت طبیعی پوست رو تقویت کنین و استحکام ببخشین. با استفاده از گرده گل می‌شه ماسک تهیه کرد. این ماسک به از بین‌بردن چین‌و‌چروک، رفع سیاهی دور چشم، برطرف‌کردن جوش، آکنه، رفع لکه‌های پوستی همچنین بهبود زخم‌ و عفونت‌ در این دوران کمک می‌کنه. رفع ترک‌، خطوط، لکه و از بین بردن افتادگی پوست در این دوران هم با همین ماسک قابل انجامه.

پس قبل از شروع به کار صورت رو از هرگونه آرایش پاکسازی کنین و شستشو بدین. دانه‌های گرده رو پودر و با عسل طبیعی ترکیب کنین. لایه نازکی از ماسک رو روی پوست بمالین و بعد از حدود 20 دقیقه آبکشی و خشک کنین و سپس مزایای اون رو روی پوستتون مشاهده کنین.

اثرات گرده در پیشگیری از کم خونی بانوان باردار

به طور کلی قدرت جذب ویتامین و آهن در بدن بانوان باردار پایینه. انواع کم‌خونی ناشی از ضعف ویتامین و فقر آهنه. پس باید در این دوران حساس برنامه‌ریزی‌هایی برای دریافت میزان مناسبی از ویتامین‌ها داشته باشین. انتخاب مواد غذایی سالم و خوراکی‌های طبیعی مثل گرده سبب می‌شه در این دوران دچار کم‌خونی و عوارض اون نشین. در این رابطه باید بدونین استفاده از خواص گرده گل در بارداری اوضاع کم خونی رو تا حدود زیادی کنترل می‌کنه. پس از پودر این دانه‌های رنگی در تهیه انواع نان‌، کیک، شیرینی، شکلات، انواع دسر، اسموتی و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنین و نگران کم خونی نباشین.

گرده گل در دوران بارداری مشکل کم خونی را تا حد زیادی کنترل می‌کند.

میزان و نحوه مصرف گرده گل در بارداری

همون‌طور که گفته شد مادر در این دوران باید تحت‌نظر پزشک باشه و یه رژیم غذایی سالم و بدون دغدغه رو دنبال کنه. میزان مصرف این ماده برای افراد سالم 2 الی 3 قاشق غذاخوری در طول روزه. البته سیستم بدن افراد در دوران بارداری با هم متفاوته. اگه قبل از این دوره از گرده استفاده نکردین، مصرف ماده جدید رو از مقدار کم شروع کنین. اما اگه مشکلی وجود نداشته باشه صبح‌ها قبل از صرف صبحانه بهترین زمان مصرف این محصوله.

نکته مهم در این رابطه اینه که برخی افراد به صورت ژنتیکی به نیش زنبور، بوئیدن گل و استفاده از گیاهان دارویی آلرژی دارن. پس اگه جزء این دسته هستین باید جوانب احتیاط رو رعایت کنین و مراقبت‌های بیشتری در پیش بگیرین. آبریزش، سوزش، خارش، تورم و قرمزی صورت، چشم، دهان و اختلال در ریتم تنفس از جمله عوارض و واکنش‌های آلرژیک پس از مصرف گرده گل در بارداری هست. در این صورت مصرف رو بسیار محدود یا حذف کنین. همچنین باید بدونین که این فرآورده زنبور طبعی گرم داره و برای افراد دارای طبع سرد عالیه. اما اگه بانوی باردار مزاج گرمی ‌داشته باشه، باید مصلحی مناسب با گرده ترکیب و مصرف کنه.

بانوان باردار باید در مصرف گرده گل بیشتر احتیاط کنند.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که اهمیت مصرف گرده گل در بارداری به دلیل وجود مواد مغذی فراوانی هست که به صورت طبیعی از گیاهان مختلفی جمع‌آوری شده. درسته که این ماده انرژی مورد نیاز بدن رو تامین می‌کنه و گردش خون رو بهبود می‌بخشه اما در دوران بارداری باید محتاط بود. بنابراین برای دور ماندن از عوارض بیماری‌ها و تکامل رشد جنین باید از محصولات درجه یک و طبیعی کمک بگیرین.

برای استفاده موثر از فواید گرده گل بهتره این محصول رو از برند و فروشگاه معتبر خریداری کنین. چون که خرید گرده گل مرغوب و مصرف اصولی اون تاثیر زیادی در سلامت مادر و جنین داره. جالبه بدونین واجارو یه بازار محلی آنلاین هست که در زمینه فروش محصولات طبیعی فعالیت می‌کنه. با مراجعه به وب‌سایت واجارو به صورت مستقیم با زنبورداران متعهد ارتباط برقرار می‌کنین و محصول گرده خالص و درجه یک رو از دستان زحمتکش خودشون دریافت می‌کنین.

0
نظرات شما

*
*

×