باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن مفید و سودمند است.

روغن زیتون از جمله مفیدترین چربی‌های مایع و خوراکیه که از گیاه زیتون استخراج میشه. خواص شگفت‌انگیز این روغن از قرن‌ها پیش شناخته شده و از اون زمان مورد استفاده قرار ‌گرفته. درمان بیماری‌های مختلف و رفع کمبودهای بدن تنها بخش کوچیکی از خواص روغن زیتونه که از فشار دادن دونه‌های چرب زیتون به‌دست میاد. استفاده از این روغن تنها برای پخت‌ و پز نیست و مصارف دیگه‌ای هم داره.

خواص روغن زیتون به حدی زیاد و متنوعه که حتی شمردن اون‌ها هم وقت‌گیر و زمان‌بره. از تهیه لوازم بهداشتی و آرایشی گرفته تا پخت‌ و پز و از کاربرد اون به‌عنوان دارو تا سوخت لامپ‌های سنتی و معابد همه جزء کاربردهای روغن زیتونه. مردم تو هیچ جای دنیا به اندازه کناره‌های مدیترانه از زیتون و روغن اون استفاده نمی‌کنن.

توی کشور ما هم سابقه کاشت زیتون و کاربرد روغن اون خیلی طولانیه. در بعضی نقاط ایران کاشت درختان زیبای زیتون رواج داره و کارگاه‌های کوچک و بزرگ روغن‌کشی هم دایره. توی این مطلب درباره خواص روغن زیتون و تاثیرش رو سلامتی، بیشتر براتون توضیح میدیم. برای کسب اطلاعات مفید و کاربردی توی این زمینه، در ادامه با ما همراه باشین.

روغن زیتون و خواص اون در درمان عفونت‌های ویروسی

این روزها شاید دیگه کمتر کسی باقی مونده باشه که از خواص روغن زیتون بی‌اطلاع باشه. اما دامنه وسیع این خاصیت‌ها باعث میشه تا همیشه حرفای زیادی برای گفتن در موردش باقی بمونه. باید بدونین که برخلاف تصور عمومی، مصرف روغن زیتون فقط به خورد و خوراک و دارو منحصر نمیشه. این روغن معجزه‌گر توی درمان بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌های عمومی کاربرد داره. حتی مصرف اون زمینه ایجاد بعضی بیماری‌ها رو هم از بین میبره.

روغن زیتون خواص درمانی متعددی دارد.

خاصیت جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی که توی روغن زیتون وجود داره، اون رو از نظر علم جدید خیلی با ارزش کرده. زیرا از اون برای ممانعت از ایجاد و شیوع بیماری‌هایی که ریشه میکروبی یا ویروسی دارن، استفاده میشه. به عنوان مثال تو محل‌هایی که بیماری‌های میکروبی در اثر رعایت نکردن بهداشت فردی زیاده، از این محصول بیشتر استفاده می‌کنن. در این موارد میشه از این روغن خوب به‌عنوان یه پاک‌کننده فوق‌العاده استفاده کرد تا لایه‌های میکروب و باکتری رو از روی سطح پوست حذف کنه و طراوت و سلامتی رو به اون برگردونه.

خواص درمانی روغن زیتون در پیشگیری از سرطان چیه؟

خواص درمانی مختلف و زیادی برای روغن زیتون شناخته شده که اون رو به‌عنوان روغنی درمانگر و شفابخش معرفی می‌کنه. اما به جرات باید گفت که خواص آنتی‌اکسیدانی این ماده که در پیشگیری از سرطان بسیار موثره، سرآمد همه خواص اون به شمار میره. این ماده سوخت‌ و ساز ناقص رو توی بدن متوقف می‌کنه و سلول‌ها رو از پیری زودرس و مشکلات ناشی از اون نجات میده.

همین خاصیت به‌تنهایی بدن رو در برابر خیلی از بیماری‌ها بیمه می‌کنه و به سلول‌ها عمر دوباره میده. نهایتا هم به تازگی و طراوت پوست، مو و سایر ارگان‌های بدن کمک می‌کنه. این مورد حتی برای کسایی که پس از دوره‌های شیمی‌درمانی از خواص روغن زیتون برای سلامت ارگان‌های بدن خصوصا پوست‌شون بهره می‌برن، بی نهایت مفیده.

روغن زیتون چگونه در جوان‌سازی و زیبایی پوست و مو موثره؟

یکی از خواص روغن زیتون جوانسازی و شادابی پوست است.

اگه میخواین موهای زیبایی داشته باشین، خبرای خوبی براتون داریم. از اونجا که روغن زیتون حاوی همه ویتامین‌های محلول در چربیه، خواص جالبی برای سلامت و رشد طبیعی موها داره که طرفدارای اون رو کاملا مجذوب خودش کرده. همه کسایی که به زیبایی و سلامتی موهاشون علاقه دارن، به خواص بی‌نظیر صابون‌ها و کرم‌های مخصوص و تقویتی موی سر تهیه شده از روغن زیتون واقف هستن.

نرمی و لطافت موهایی که سال‌ها با صابون‌های زیتون رودبار شسته شدن، هنوز هم بین همه زبانزده و طرفدارای این محصول، هنوز هم با شامپوهای رنگارنگ با مارک و برندهای جورواجور کنار نیومدن و اون‌ها رو جایگزین صابون زیتون نکردن. با وجود انواع نرم‌کننده‌هایی که برای لطافت موها بکار میره، هنوز هم روغن زیتون بکر و خالص بهترین عملکرد رو داره. رشد و تقویت موها با این عصاره طبیعی طی سال‌ها تجربه به همه ثابت شده.

خواص روغن زیتون و ویتامین‌های اون در زیباسازی پوست

مصرف روغن زیتون باعث زیبایی و شادابی پوست می‌شود.

روغن زیتون به معنای واقعی کلمه، محلولی ویتامینه‌ست. وجود انواع ویتامین‌های محلول در چربی مانند A، D،E  و  Kدر روغن زیتون، اون رو از نظر خاصیت محافظتی در برابر بیماری‌های مختلف کاملا مجهز کرده. خاصیت لایه‌برداری روغن زیتون در ترکیب با نمک دریایی هم مورد مفید دیگه‌ایه که اخیرا ثابت شده. در مورد پوست‌های خشک و پوسته‌پوسته از ترکیب نمک دریایی ریز با مقداری روغن زیتون به‌شکل مخلوط استفاده میشه. پاک‌ کردن آرایش با این روغن خصوصا در نواحی زیر چشم‌ها بسیار مفیده و از سیاهی این بخش از صورت جلوگیری می‌کنه.

از روغن زیتون انواع ماسک‌های محافظتی برای زیبایی پوست تهیه میشه که بین خانم‌ها طرفدارای زیادی داره. وجود خواص آنتی‌اکسیدانی این روغن باعث میشه تا این ماسک‌ها در جوان‌سازی پوست و تاخیر در پیرپوستی بسیار قوی و فعال عمل کنن.

اما خواص روغن زیتون به این موارد محدود نمیشه. استفاده از خاصیت روغن زیتون در حذف باکتری‌ها از سطح پوست و نابودی اون‌ها هم یه نمونه دیگه از این خواصه. صابون‌های حاوی این روغن هم به‌خوبی در اثبات این خاصیت، موفق عمل کردن. در مورد زخم‌های دیابتی نوع 2 در ناحیه پا هم روغن زیتون ثابت کرده که نقش خوبی در درمان اون‌ها ایفا می‌کنه.

طبع روغن زیتون چیه و خواصش شامل چه چیزاییه؟

روغن زیتون طبعی گرم دارد.

شاید حالا با این ‌همه اوصافی که از خواص روغن زیتون گفته شد، این سوال براتون پیش اومده باشه که طبع این روغن سرده یا گرم؟ باید بدونین که این میوه و روغن اون طبع گرمی دارن. التیام دردهای مفصلی با روغن زیتون رو هم میشه به همین طبع گرم نسبت داد.

از طرفی هضم آسون این روغن و خواص مختلفش در تنظیم گوارش باعث شده تا افراد مختلف تو هر سنی اون‌رو مصرف کنن، بدون اینکه دچار عوارض ثانویه بشن یا مشکلی براشون پیش بیاد. به‌خاطر همین شرایط هم هست که از پیر تا جوون روغن زیتون رو چاره خیلی از دردها می‌دونن و اون رو مصرف می‌کنن.

خواص روغن زیتون خوراکی چیه؟

همونطور که گفتیم، روغن زیتون خواص خوراکی فوق‌العاده‌ای داره و برای سلامت بدن و دستگاه داخلی اون معجزه می‌کنه. تاثیر خوب روغن زیتون تو کار دستگاه گوارش باعث میشه که سختی مزاج یا یبوست از بین بره. در واقع برای کسایی که مشکل خشکی مزاج دارن، هیچ چیز مثل روغن زیتون نرم‌کننده نیست.

رفع یبوست با این نوع روغن در حالی صورت می‌گیره که انواع داروهای صنعتی و شیمیایی طی سال‌ها آزمایش نتونستن مزیت های این ماده رو به‌درستی تکرار کنن. هر کدوم از این مواد مصنوعی مضراتی دارن و بعد از مدتی کنار گذاشته میشن. ولی روغن زیتون علاوه بر تاثیرش در نرم نگه داشتن مزاج، به سلامتی معده و روده‌ها هم کمک اساسی می‌کنه و از بروز زخم‌های روده و معده در اثر خشکی طبع و مزاج جلوگیری می‌کنه.

خواص روغن زیتون در تصفیه کبد چجوریه؟

خیلی از مردم روغن زیتون رو به به‌عنوان جلادهنده کبد می‌شناسن و از اون برای پاک‌ شدن کبد و کیسه صفرا بهره میبرن. امروزه علم پزشکی ثابت کرده که این روغن مقوی و خوش طعم واقعا کارکرد کبد رو بهبود می‌بخشه. به این ترتیب در مواردی که چربی خون بالا باشه یا کبد توان کافی برای پاکسازی خون از چربی اضافه رو نداشته باشه، استفاده از روغن زیتون به‌عنوان نیروی کمکی پیشنهاد خیلی خوبیه.

به این شکل که با عملکرد خوب اون در پاکسازی سموم از بدن، کبد فرصت استراحت و تجدید قوا پیدا می‌کنه و بهتر از پیش خون رو از مواد زائد پاک می‌کنه.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب این مقاله باید بدونین که خواص روغن زیتون توی زمینه‌های مختلف ثابت شده و استفاده از این مزایا، بدن رو تو مسیر سلامتی پیش میبره. روغن زیتون خوراکی که تو غذاها، سس‌ها و گاهی هم در پخت ‌و پز استفاده میشه، برای اعضای بدن خیلی مفیده. به طوری که از سرطان، دیابت و مشکلات قلبی پیشگیری می‌کنه. تازه برای افراد دیابتی هم نقش خوبی در هضم غذا و پایین آوردن قند خون ایفا می‌کنه و زخم‌های اون‌ها رو خصوصا در ناحیه پا خیلی زود التیام میده.

در صورتی که روغن زیتون به طور مداوم تو رژیم غذایی باشه، وقتایی که بدن نیاز داره وارد عمل میشه و تو کار کبد تسهیل ایجاد می‌کنه. روغن زیتونی هم داریم که مصرف خوراکی نداشته و فقط به‌صورت موضعی استفاده میشه. بعضی از خواص این روغن هم به بهداشت و زیبایی مربوط میشه که تو رفع خشکی پوست و مو و شکنندگی موها مفید عمل می‌کنه.

اگه میخواین روغن زیتون خالص و اصل رو تهیه کنین، مراجعه به سایت فروش کالاهای کشاورزی و باغی واجارو یک راه مطمئن برای این کاره. این فروشگاه اینترنتی، محصولاتش رو با تخفیفات خاص و بدون حضور واسطه‌ها به ‌دستتون می‌رسونه. اون هم در حالی که قبل از خرید روغن زیتون از قیمت و مشخصات محصول توی سایت باخبر میشین و میتونین اون‌ها رو سفارش بدین.

0
نظرات شما

*
*

×