باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

چقدر در مورد خواص چای کمرنگ می دانید؟

چای یه نوشیدنی پرطرفدار بین مردم دنیا و مخصوصا ایرانی‌ها است. در مورد خواص چای قبلا توضیح دادیم و توی این مقاله قصد داریم در مورد خواص چای کمرنگ بیشتر صحبت کنیم. شما ترجیح می‌دین رنگ چایی که میل می‌کنید چجوری باشه؟ ترجیح می‌دین چای پررنگ بخورید یا چای کمرنگ؟

خب اگر از طرفداران چای پررنگ هستید باید خبر بدی بهتون بدیم، چون چای پررنگ با وجود اینکه خواص چای سیاه رو با خودش به همراه داره ممکنه باعث وجود مشکلاتی در بدن ما باشه. چای پر رنگ و کم رنگ همیشه رو به روی هم قرار می‌گیرند، بنابراین بهتره بدونیم که با نخوردن چای پررنگ و خوردن چای کم رنگ از چه مشکلاتی جلوگیری می کنیم و چه فوایدی رو نصیب ما می‌کنه.

فواید مصرف چای کم رنگ

فواید مصرف چای کم رنگ

چای پر رنگ یکی از عوامل کم خونی

یکی از دلایلی که پیشنهاد نمیشه از چای پر رنگ استفاده کنید اینه که تحقیقات نشون داده نوشیدن چای مخصوصا بعد از خودرن غذا باعث میشه که آهن موجود در مواد غذایی به خوبی توسط بدن جذب نشه و همونطور که احتمالا می‌دونید فقر آهن در بدن یکی از دلایل اصلی کم خونیه. کم خونی نشانه‌ها و عوارض زیادی داره که ممکنه سلامتی و زیبایی شما رو تهدید کنه، برای مثال ریزش مو، کاهش حواس و قوای جسمی، بی اشتهایی و موارد دیگه میشه.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، اولا بلافاصله بعد از غذا چای میل نکنید و دوما اگه عادت دارید که حتما بعد از غذا چای بنوشید حتما از چای کم رنگ استفاده کنید.

افزایش اسید معده با نوشیدن چای سیاه

اگر معده حساسی داشته باشید حتما سوزش معده بعد از نوشیدن یک چای پر رنگ رو تجربه کردین، دلیلش اینه که چای سیاه باعث افزایش اسید معده میشه و افزایش اسید معده باعث به وجود اومدن سوزش یا درد معده خواهد شد. مصرف چای پررنگ بخاطر وجود تانن در چای ممکنه باعث اسهال و یبوست هم بشه. بنابراین بهتره برای سلامت معده از چای کمرنگ استفاده کنید.

رفع سردرد‌های ناشی از کمبود کافئین با چای کم رنگ

احتمالا شما هم وقتی سردرد می‌گیرید در اولین تلاش برای رفع کردنش به سراغ یه لیوان چای می‌رید. درسته، کمبود کافئین ممکنه باعث بروز سردرد در انسان بشه، اما جالبه بدونید که برخلاف تصور بسیاری از ما که فکر می‌کنیم هرچقدر چای پررنگ‌تر باشه سردرد‌مون زودتر خوب میشه، این چای کم رنگه که باعث بهبود سردرد‌های ناشی از کمبود کافئین میشه و جالبه بدونید که نوشیدن چای پررنگ و غلیظ حتی باعث تشدید سر درد هم میشه.

چای پر رنگ یکی از عوامل کم خونی

مراقبت از قلب و جلوگیری از فشار خون با نوشیدن چای کم رنگ

جالبه بدونید برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنن نوشیدن چای سیاه برای فشارخون وقلب خوب نیست، محققان میگین نوشیدن سه فنجان چای سیاه کم رنگ باعث کاهش فشار خون و کنترل اون میشه. کنترل فشار خون در بدن از اهمیت زیادی برخورداره و با کنترل کردن این عامل میشه از بسیاری از مشکلاتی که ممکنه فشار خون بالا برای انسان به وجود بیاره جلوگیری کرد. اگر دوست دارید در مورد خواص چای سیاه برای قلب بیشتر بدونید می‌تونید مقاله خواص چای سیاه برای قلب رو که قبلا منتشر کردیم در دانشنامه واجارو مطالعه کنید.

چای کمرنگ یک دهانشویه طبیعی

یکی دیگه از خواص جالب چای کم رنگ خاصیت ضد باکتری اونه. تحقیقات نشون می‌ده که از چای کم رنگ ولرم میشه به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کرد. بعد از خوردن غذا و شیرینی می‌تونید از چای کم رنگ با دمای پایین رو به مدث 30 ثانیه توی دهان بچرخونید تا از خواص ضد باکتریایی این دهانشویه طبیعی استفاده کنید. نوشیدن چای کم رنگ بخاطر خاصیت ضد باکترایی همچنین باعث کاهش بوی بد دهان میشه.

برخی دیگر از فواید نوشیدن چای کم رنگ

  • نوشیدن چای کم رنگ باعث عملکرد بهتره کلیه و مجاری ادراری میشه، برخلاف چای پررنگ که بخاطر وجود اگزالات زیاد موجود در اون ممکنه باعث بروز سنگ کلیه بشه.
  • چای کم‌رنگ می‌تونه جای آب رو بگیره و مایعات مورد نیاز بدن رو تامین کنه. بسیاری از افرادی که رابطه خوبی با نوشیدن آب ندارند ولی خوردن چای براشون کار جذاب‌تریه می‌تونن از چای کم رنگ برای تامین آب بدنشون استفاده کنند.
  • چای به عنوان یک آسپرین در بدن عمل میکنه باعث رقیق‌تر شدن خون در نتیجه جلوگیری از لخته شدن خون و بروز سکته قبلی و مغزی میشه.
  • تسکین علائم آنفولانزا به عنوان یک نوشیدنی گرم یکی دیگه از خواص چای سیاه کم رنگه که حتما بسیاری از شما در دوران کرونا تجربه‌ش کردین.
  • کاهش وزن هم یکی دیگه از خواص و فواید نوشیدن چای کم رنگ در طول روز می‌تونه باشه.

چای کمرنگ یک دهانشویه طبیعی

نکاتی در مورد نوشیدن چای

  • چای رو خیلی داغ نخورید. خوردن مایعات داغ باعث میشه که به مخاط گلو و نای آسیب برسه و حتی منجر به بروز سرطان نای بشه.
  • از خوردن چای طعم‌دار خودداری کنید و چای رو به صورت کاملا طبیعی مصرف کنید.
  • بهتره که قبل از خواب چای نخورید، اما اگر عادت دارید یا هوس کردین حتما از چای بسیار کمرنگ استفاده کنید.
  • وقتی معده‌تون خالیه چای نخورید. خوردن چای با معده خالی اسید معده رو افزایش بده و باعث بروز مشکلاتی در معده‌تون بشه.
  • اگر معده‌تون و در نتیجه سلامتی‌تون رو دوست دارید از خوردن چای بلافاصله بعد از خوردن غذا و میوه خودداری کنید، چون این کار باعث اختلال در کار سیستم گوارش میشه و مشکلات گوارشی زیای رو ممکنه براتون ایجاد کنه. در مورد مضرات چای خوردن بعد از غذا قبلا توی واجارو یه مطلب جداگونه نوشتیم که می‌تونید مطالعه کنید.
  • بیش از حد چای نخورید. از قدیم گفتن که اندازه نگه دارد که اندازه نکوست. هرچقدر هم که چای کم رنگ مفید باشه نوشیدن زیاد اون مشکلاتی رو برای شما به وجود خواهد آورد.

اگر بخوایم یه جمع بندی از این مقاله داشته باشیم می‌تونیم بگیم که مصرف چای کم رنگ تقریبا تمام خواص چای منهای بسیاری از مضراتی که چای پررنگ می‌تونه برای ما ایجاد کنه رو به بدن ما می‌رسونه. بنابراین تصمیم خوبی میشه اگه بعد از خوندن این مقاله تصمیم بگیرید که چای رو به صورت کمرنگ و طبیعی بنوشید.

استفاده از چای طبیعی هم شرط لازم برای بهره‌مندی از خواص چایه، اگر قصد خرید چای دارید حتما یه سر به فروشگاه واجارو بزنید، چون اونجا بدون دردسر و با خیال راحت می‌تونید چای طبیعی مورد نیاز خودتون رو تهیه کنید.

0
نظرات شما

*
*

×