باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

دم کردن گل گاو زبان

دم کردن گل گاو زبان روش خاص خود را دارد.

گل گاو زبان یکی از گیاهان دم کردنیه که این روزا معمولا توی اکثر خونه‌ها پیدا میشه. می دونین چرا؟ چون که به تازگی افراد برای درمان مشکلات و بیماری هاشون به درمان های گیاهی رو آوردن؛ بخاطر همین هم از گل گاو زبان استفاده می کنن. همونطور که می دونین، این گیاه علاوه بر طعم و عطر عالی، خواص دارویی و درمانی خیلی زیادی داره که باعث شده حتی تبدیل به جایگزین مناسبی برای چای بشه. از جمله خواص دارویی این گیاه میشه به افزایش آرامش، کاهش قند خون، درمان آسم و سرفه های مکرر، کاهش بیش فعالی، درمان مشکلات پوست، درمان مشکلات مو و خیلی موارد دیگه اشاره کرد.

بخاطر همین ممکنه شما هم به فکر خرید گل گاو زبان و استفاده از این دمنوش خوشمزه باشین. اما قبل از هر چیز باید با طرز دم کردن گل گاو زبان آشنا بشین. می پرسین چرا؟ چون که اگه این گیاه رو به درستی دم نکنین، نه تنها تاثیر مثبتی روی بدن نداره، بلکه حتی ممکنه طعمش هم بد بشه و نمی تونین اون رو بخورین. پس در ادامه با ما همراه باشین تا طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان رو یاد بگیرین. 

مسائل مهم برای دم کردن گل گاو زبان

گل گاو زبان خواص متعددی دارد.

شاید تا به حال بارها و بارها انواع گیاهان مثل چای رو دم کرده باشین. اما تا به حال از خوتون پرسیدین شاید تا به حال بارها و بارها انواع گیاهان مثل چای رو دم کرده باشین. اما تا به حال از خوتون پرسیدین گل گاوزبان را چگونه دم كنيم؟ می دونین که دم کردن چقدر توی طعم، رنگ و عطر دم کرده گل گاوزبان تاثیر داره. بخاطر همین هم ما اینجا بعضی از مسائلی که توی طرز تهیه گل گاو زبان خیلی مهمه رو براتون توضیح میدیم. از جمله این موارد باید به ظرف مورد نظر، نوع دم کردن و مقدار گل گاو زبان برای دم کردن اشاره کنیم.

گل گاو زبان رو توی چه ظرفی دم کنیم؟

افراد به طور کلی هر نوع دمنوشی رو توی قوری یا لیوان های مخصوص دم می کنن. حالا جالبه بدونین که جنس این ظروف توی خوب دم کشیدن این گیاه خیلی تاثیر داره. چون که مثلا اگه گل گاو زبان رو توی قوری چینی دم کنین، نسبت به ظروف دیگه عطر و طعم بهتری داره. شاید بخاطر همینه که همه ما حداقل یه دونه قوری چینی توی خونه هامون داریم.

البته دم کردن گل گاوزبان توی لیوان هم گزینه مناسبیه، اما باید دقت کنین که اگه این کار رو می-کنین، لیوان شما حتما در داشته باشه یا سرپوشی روی اون بزارین که به خوبی دم بکشه. تازه امروزه لیوان هایی توی بازار وجود داره که این قابلیت دم کردن رو دارن. پس با استفاده از اون ها دیگه نگران ظرفتون برای دم کردن این گیاه نباشین.

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان چطوریه؟

اولین سوالی که ممکنه موقع دم کردن گل گاو زبان ذهنتون رو درگیر کنه، اینه که چه مقداری از اون رو توی قوری بریزین. اگه میخواین دمنوشتون پر رنگ، تلخ و پر عطر باشه، باید مقدار زیادی از گل گاو زبان رو توی قوری بریزین. ولی اگه دلتون یه دمنوش با طعم و عطر ملایم میخواد، باید گل گاو زبان کمتری رو دم کنین. پس این مسئله توی دم کردن گل گاوزبان یه امر کاملا سلیقه ایه و به مزاج شما و افرادی که از این دمنوش استفاده می کنن، بستگی داره.

اما در حالت کلی، برای هر نفر چند برگ گل گاو زبان (حدودا ۳ تا ۵ مثقال) رو داخل یه لیوان آب جوش بریزین و روش درپوش بزارین و ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمونین تا گل گاو زبان با حرارت آب جوش دم بیاد. نکته مهمی که باید بدونین اینه که نیازی نیست اونو رو روی شعله دم بیارین چون گل گاو زبان، گلبرگ خالصه و دم کردن اون به این شکل ممکنه عطر، طعم و خواصی که داره رو از بین ببره.

آیا گل گاو زبان رو با ترکیبات دیگه‌ای هم دم می کنن؟

یه سوال اصلی در مورد روش دم كردن گل گاوزبان برای افراد پیش میاد. اونم اینه که آیا میشه اون رو با گیاهان و خوراکی های دیگه ای ترکیب کرد؟ شاید شما هم تا به حال دیده باشین که خیلی از گیاهان دم‌کردنی رو با خوراکی های دیگه ای ترکیب می کنن که طعم و عطرشون بهتر بشه.

بخاطر همین جالبه بدونین که این موضوع درباره گل گاو زبان هم صادقه. می پرسین چجوری؟ بعضی از افراد این گیاه رو فقط بخاطر خواص دارویی و درمانیش استفاده می¬کنن و ممکنه از عطر و طعمش خوششون نیاد. برای همین توی این شرایط اون رو با گیاهان و ترکیبات دیگه ای دم می کنن تا خوردنش براشون دلچسب‌تر باشه.

از جمله ترکیباتی که برای طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان استفاده میشه، موارد زیر هستن:
• لیمو عمانی
• سنبل الطیب
• سنبل الطیب، بابونه و گل شقایق

حالا اگه شما هم میخواین که یه دمنوش ترکیبی و خوشمزه با گل گاو زبان رو بخورین، در ادامه با ما همراه باشین تا طرز تهیه هر کدوم از این ها رو براتون توضیح بدیم.

طرز دم كردن گل گاوزبان و لیمو عمانی چجوریه؟

دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی یک دمنوش پر از خاصیت است.

اول از همه باید بدونین که طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان با مقداری گل گاو زبان، لیمو عمانی شکسته، عسل و آب جوش شروع میشه. ما اینجا مقدار مشخصی رو برای این مواد بیان نمی کنیم، چون که همونطور که بالاتر توضیح دادیم، مقدار گیاهان در طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان به عوامل زیادی بستگی داره و بر اساس اون باید تصمیم بگیرین.

بعد از تهیه این مواد، اول باید لیمو عمانیتون رو بشکنین یا اینکه روش سوراخ ایجاد کنین. بعد از این لیمو عمانی و گل گاو زبان رو توی قوری می ریزین و آب جوش رو به اون¬ها اضافه می کنین. حالا این ترکیب رو باید روی حرارت بزارین و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمونین. حالا وقتشه که عسل رو به دمنوشتون اضافه کنین تا دمنوشتون حاضر بشه. البته اگه میخواین خواص عسل از بین نره، بهتره که وقتی داغی دمنوش کم تر شد، عسل رو به اون اضافه کنین.

طرز تهیه گل گاوزبان و سنبل الطیب چجوریه؟

یکی از رایج ترین ترکیبات دم کرده گل گاوزبان اینه که با سنبل الطیب اون رو دم می کنن. تازه تهیه این دمنوش نسبت به مدل های دیگه خیلی آسون تره. کافیه که هر مقدار گل گاو زبان رو توی قوری می ریزین، نصف همون مقدار سنبل الطیب هم بریزین. بعد آب جوش رو بهش اضافه کنین و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت قرار بدین. توی این مرحله حتما دقت کنین که دمنوشتون نباید بجوشه. حالا وقتشه که این دمنوش خوشمزه رو با شیرینی جاتی مثل عسل، خرما و غیره میل کنین و از خواص درمانی و دارویی اون بهره مند بشین.

گل گاو زبان رو با سنبل الطیب، بابونه و گل شقایق دم کنین

همونطور که متوجه شدین، در طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان از چندین گیاه استفاده میشه. بخاطر همین هم باید بدونین دمنوش گل گاوزبان با چی خوبه. چون که برای دم کردن گل گاو زبان با سنبل الطیب، بابونه و گل شقایق باید از هر کدوم از این گیاه ها دو قاشق رو توی قوری بریزین. بعد از اون آب جوش رو به این گیاه ها اضافه کنین و بزارین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه حرارت ببینه. حالا جالبه بدونین که اگه دچار آسم هستین یا سرفه های مکرر دارین، با دم کردن گل گاوزبان با این گیاه ها و ۲ تا ۳ بار مصرف روزانه از این دمنوش، مشکلتون خیلی زود برطرف میشه. پس این دمنوش رو به عصرانه و میان‌وعده‌هاتون اضافه کنین. چون که علاوه بر طعم و عطر لذت‌بخش، خواص دارویی بی نظیری داره که سلامت شما رو تضمین می کنه.

حالا شاید بعد از همه این ها بپرسین که گل گاو زبان رو باید از کجا بخرین؟ در این رابطه بهترین راه اینه که با یه کلیک ساده به سایت واجارو مراجعه کنین و از محصولات با کیفیت این فروشگاه استفاده کنین. چون که با این روش خرید نه تنها از کیفیت خریدتون اطمینان دارین، تازه توی وقت و هزینه هاتون هم صرفه‌جویی میشه و با محصولات دیگه این سایت هم آشنا میشین.

نتیجه گیری

یکی از رایج ترین ترکیبات دمنوش گل گاو زبان ترکیب آن با سنبل الطیب است.

شاید شما هم یکی از اون افرادی باشین که دوست دارین عصرهاتون رو با دمنوش های مختلف سپری کنین. بخاطر همین توی این مقاله نحوه دم كردن گل گاوزبان رو براتون توضیح دادیم و دیدین که چگونه گل گاوزبان دم کنیم. پس توی این مقاله متوجه شدین که عوامل زیادی مثل ظرف، مقدار گل گاو زبان و نوع دم کردن تو تهیه این دمنوش تاثیر داره. تازه براتون توضیح دادیم که این دمنوش رو میشه با استفاده از گیاهان دیگه ای مثل سنبل الطیب، لیمو عمانی، بابونه، گل شقایق و خیلی گیاهان دیگه دم کرد.

بخاطر همین هم دم کردن گل گاو زبان رو با سه نوع ترکیب بهتون آموزش دادیم و با طریقه مصرف گل گاوزبان هم آشنا شدین. در آخر هم متوجه شدین که اگه برای تهیه گل گاو زبان به سایت واجارو مراجعه کنین، علاوه بر خرید بهترین و باکیفیت ترین محصول، با خیلی محصولات دیگه آشنا می شین و می‌تونین گل گاو زبان اعلاء رو در هر کجای کشور که هستین، درب منزلتون تحویل بگیرین.

 

موضوعاتی که دیگران بعد از این مقاله خوندن

3
نظرات شما

*
*

    9026790763 24 فروردین 1401 پاسخ

    آرامش بخش و تسکین اعصاب

    بردیا 2 دی 1401 پاسخ

    سپاس از راهنمایی شما و مطلب مفیدتون

      جواد حمیدی 4 دی 1401 پاسخ

      شاد و سلامت باشید

×