باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

روغن زیتون برای صورت

روغن زیتون برای پوست صورت بسیار سودمند می باشد.

تاثیر روغن زیتون بر پوست صورت برای شادابی از مواردیه که بین خاصیت‌های روغن زیتون، خیلی پرطرفداره. مخصوصا خانم‌ها که به زیبایی چهره اهمیت بیشتری میدن، از روغن زیتون بیشتر استفاده می‌کنن. به این ترتیب کاربرد ماسک‌های مختلفی که از روغن زیتون برای صورت تهیه میشن هم این روزها رواج زیادی پیدا کرده. خواص بی‌نظیری که توی این روغن معجزه‌گر وجود داره باعث شده تا از اون برای تغذیه سالم پوست استفاده بشه. روغن زیتون همه‌ی ویتامین‌هایی که توی چربی حل میشن رو داره. اضافه بر این، سرشار از آنتی ‌اکسیدانه که برای جوان‌سازی و حفظ شادابی پوست شما واقعا عالی عمل می‌کنه.

روغن زیتون به‌عنوان لایه‌بردار طبیعی هم عمل می‌کنه. مخصوصا موقعی که به شکل ماسک استفاده میشه یا به عنوان اسکراب همراه با مواد دیگه بکار میره. در این حالت از فواید ماساژ صورت با روغن زیتون هم بهره‌مند میشین. از موارد دیگه فواید روغن زیتون برای پوست صورت، خاصیت ضد آفتاب اونه که پوست رو در برابر اشعه آفتاب و سوختگی محافظت می‌کنه. البته هر کدوم از این موارد طبیعتاً با استفاده صحیح این روغن به دست میان. پس اگه شما هم مایلین تا درباره خواص روغن زیتون برای پوست صورت بیشتر بدونین، تا انتهای این مطلب با ما همراه بشین.

کاربرد ماسک‌های روغن زیتون برای صورت به چه شکلیه؟

روغن زیتون برای پوست صورت بسیار مفید است.

از روغن زیتون برای ساخت ماسک‌های مختلف استفاده میشه که هر کدوم خواص و منافع مختلفی برای پوست دارن. حالا بیاین ببینیم چگونه از روغن زیتون برای پوست استفاده کنیم؟ روشنی پوست، پاکسازی، جذب ویتامین‌ها و غیره از جمله خواص این ماسک‌هاست. موادی که توی این ماسک‌ها با روغن زیتون ترکیب میشن با هم فرق دارن و متناسب با نوع پوست، طرز استفاده و مدتی که باید هر کدوم رو روی پوست قرار داد هم متفاوته.

به فرض برای کسی که پوستش به پاکسازی نیاز داره، از مواد لایه‌بردار مثل ماسک ترکیبی آبلیمو و روغن زیتون استفاده میشه. همین ماسک روغن زیتون برای پوست خشک هم خواص زیادی داره و پوست رو مرطوب و روشن می‌کنه. از ترکیب بعضی میوه‌ها مثل موز و آووکادو با روغن زیتون هم ماسک‌های تقویتی خوبی درست میشه که هر کدوم به شکلی متفاوت از پوست محافظت می‌‌کنن. دوره‌های مصرف این ماسک‌ها هم متفاوته و باید با دقت انجام بشن. نکته مهم دیگه در مورد استفاده از ماسک‌های ترکیبی روغن زیتون، شستشوی قبل و بعد از گذاشتن ماسک روی صورته. این کار معمولاً با آب ولرم و یه شوینده پوست ملایم صورت می‌گیره.

استفاده از روغن زیتون برای صورت به‌عنوان لایه‌بردار چطوریه؟

شاید شما هم افرادی رو دیده باشین که پوست‌های خسته و کبودی دارن که با وجود شستشوی مکرر همیشه کدره. علت این مورد معمولا لایه‌هایی از سلول‌های مرده و قشریه که روی پوست باقی موندن. باقی موندن این سلول‌ها و اضافه‌ شدن پوسته و جرم‌هایی که راحت از روی سطح پوست پاک نمیشن، باعث شده تا پوست صورت به این شکل دربیاد.برای باز شدن رنگ چهره و رفع کدری پوست، شستشوی معمولی با آب و صابون کافی نیست. بخاطر همین جالبه بدونین که با استفاده از روغن زیتون برای صورت این مواد زاید و لایه‌های مرده برطرف میشن. تازه با این کار به پوست هم اجازه تنفس میدیم.

از روغن زیتون به ‌تنهایی و با مالش مداوم هم برای این مورد استفاده میشه. اگه این کار با روغنی که کمی گرم شده انجام بشه، حتما نتایج بهتری داره. مدت و دفعات این کار هم متناسب با میزان آلودگی پوست و جنس اون تعیین میشه. معمولا هفته‌ای ۲ بار و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه برای انجام این کار کافیه و تا پاک شدن کامل صورت باید ادامه پیدا کنه.

استفاده از روغن زیتون برای پوست صورت در ماساژ

خواص روغن زیتون برای جوش صورت و پاکسازی بی نظیر است.

خستگی اعضای بدن یه مورد عمومیه و تقریبا کسی نیست که از ماساژ بدش بیاد؛ اما در مورد ماساژ صورت با روغن زیتون مورد جالب اینه که قادر هستین که شخصا اون رو انجام بدین. برای این کار هم لوازم و مقدمات خاصی نیاز نیست. کافیه که روغن زیتون خالص و ناب رو توی یه ظرف تمیز بریزین. بهتره قبل از مصرف، ظرف رو توی مایکروویو یا روی بخار آب کمی گرم کنین. بعد از اطمینان از درجه حرارت مناسب، روغن آماده شده تا با یه ماساژ ملایم و نسبتا طولانی، تمام خستگی رو از پوست صورتتون بیرون بریزه. بهتره قبل از شروع کار و بعد از تموم شدنش، صورت رو کاملا شسته و خشک کنین. در اینصورت، عمل جذب روغن زیتون برای صورت بهتر انجام میشه. با رعایت همه نکات لازم نتایج اون هم بدون شک بهتر میشه.

خواص روغن زیتون برای جوش صورت و پاکسازی

جوش‌های چرکی معمولی و سرسیاه از جمله مشکلات پوستی به شمار میرن. از بین ‌بردن اون‌ها از روی صورت گاهی با دشواری انجام میشه. اما راه حل‌های طبیعی و ساده‌ای هم برای این کار وجود داره. از اون جمله باید به تاثیر استفاده از روغن زیتون برای صورت به شکل پاکسازی پوست اشاره کرد. در این صورت جای جوش و آکنه بعد از مدتی کاربرد این روغن فوق‌العاده، کاملا از بین میره. کافیه به مدت ۲ تا ۳ هفته صورت رو هر روز به مدت یک ربع با روغن زیتون آرام و دورانی مالش بدین.

تمرکز این کار باید روی محل جوش‌ها باشه. اگه جای جوش عمیق و قدیمی باشه، این کار به تکرار و مدت زمان بیشتری نیاز داره. در مورد جوش‌های سرسیاه هم انجام این عمل توی مدت یک ماه و به‌طور مداوم شما رو به نتیجه میرسونه.

آیا روغن زیتون برای چاقی صورت مفیده؟

اغلب پیش میاد که افراد از لاغری صورت گله می‌کنن. هر اندازه لاغری برای اندام‌های دیگه بدن دیر به‌دست میاد، برعکس این صورته که خیلی زود دچار افتادگی و لاغری میشه.

برای اینکه صورت پر و چاق بشه، باید چربی لازم رو جذب کنه یا اگه به‌حد کافی چربی داره، اون رو حفظ کنه. اما اغلب چربی‌ها اگه روی صورت مالیده بشن، منافذ اون رو می‌بندن و مانع از تنفس پوست میشن. مصرف روغن زیتون برای صورت خوشبختانه این مشکل رو نداره. پس از روغن زیتون برای چرب‌ کردن پوست صورت استفاده میشه که در صورت ماساژ طولانی و مکرر، جذب اون رو هم به دنبال داره. بعد از مدتی استفاده هم اثرات چاقی صورت رو به‌خوبی مشاهده می‌کنین.

آیا روغن زیتون پوست صورت رو تیره می‌کنه؟

روغن زیتون برای چاقی صورت مفید می باشد.

این سوال رو باید به این صورت جواب داد که قرارگیری در معرض نور خورشید با صورت چرب، باعث اکسیده ‌شدن و در نتیجه تیرگی پوست میشه. حالا اینکه این روغن زیتون باشه یا سایر روغن‌ها تفاوتی نداره؛ اما در مورد روغن زیتون برای صورت، موضوع قدری پیچیده‌تره. درسته که نباید با صورت چرب جلوی نور خورشید قرار گرفت، اما استفاده از ماسک روغن زیتون یا مالش اون روی پوست درست برعکس، خاصیت ضد آفتاب اون رو منتقل می‌کنه و توی درازمدت باعث میشه تا پوست در اثر آفتاب دچار سوختگی نشه.

البته این کار باید در محلی دور از نور مستقیم آفتاب انجام بشه. از طرفی هم خواص لایه‌بردار این روغن پوست رو روشن و تازه می‌کنه. به‌خاطر وجود همین دلایل باید با صراحت گفت که روغن زیتون باعث تیرگی پوست نمیشه، بلکه حتی به باز شدن رنگ چهره هم کمک می‌کنه.

مضرات روغن زیتون برای پوست صورت چیه؟

استفاده از روغن‌های حرارت دیده پوست را دچار آسیب می‌کنند.

در صورتی که درست استفاده نکنین، عوارض روغن زیتون برای پوست کم کم نمایان میشن. مثلا استفاده از روغن‌های حرارت دیده که فقط برای خوردن تهیه میشن، پوست رو دچار آسیب می‌کنه. مورد بعدی استفاده بیش از حد از چربی روغن زیتونه که به جوش‌ زدن پوست منتهی میشه. اصولا افرادی که پوست‌های چرب دارن، باید در این مورد محتاط باشن و از مصرف اضافه روغن زیتون جلوگیری کنن.

نتیجه

در این مقاله با فواید و مضرات روغن زیتون برای پوست صورت آشنا شدیم و به این سوال پاسخ دادیم که روغن زیتون برای چی خوبه ؟ از اون برای تقویت، پاکسازی، لایه‌برداری، جذب چربی، چاقی صورت و موارد زیاد دیگه‌ای استفاده میشه. تهیه انواع ماسک‌های ترکیبی از روغن زیتون هم کمک زیادی به زیبایی چهره می‌کنه. در مورد کاربرد این ماسک‌ها لازمه تا نکاتی مثل زمان‌بندی و نحوه پاکیزه‌سازی بعد و قبل از ماسک حتما مراعات بشه. غیر از اون هم میزان مصرف روغن زیتون و سایر مواد مصرفی و مدتی که باید روی پوست بمونن هم از اهمیت زیادی برخورداره. توجه داشته باشین که برای اینکه خواص روغن زیتون مالیدنی برای صورت خودشو نشون بده، باید روغن زیتون اصل تهیه کنین که بدون هیچ ماده اضافه و ناخالصی، صورتتون رو زیباتر کنه.

شما هم شاید مایل باشین که از این محصول طبیعی برای تقویت و زیبایی پوست صورتتون استفاده کنین. در این صورت فروشگاه اینترنتی واجارو راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راهه که بهترین محصولات طبیعی محلی رو مستقیما از کشاورزان به مشتریانش میرسونه. مقایسه کیفیت و قیمت محصولاتشون رو هم به شما واگذار می‌کنیم! حالا اگه تصمیم به خرید روغن زیتون‌ بکر و فرابکر رودبار رو دارین، فقط کافیه که وارد سایت واجارو بشین و بعد از مشاهده محصولات و مشخصات اون‌ها، سفارشات خودتون رو ثبت کنین.

0
نظرات شما

*
*

    تبسم 23 فروردین 1401 پاسخ

    من همیشه از بوی تند روغن زیتون متنفر بودم، ولی همه میگفتن خوب و مفیده
    روغن زیتون فرابکرتون عالیهههه
    هر روز استفاده میکنم

      جواد حمیدی 23 فروردین 1401 پاسخ

      نوش جانتون

    9106813284 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی خیلی عالی و مفید

    احمد محمدپور 25 فروردین 1401 پاسخ

    روغن زیتون همیشه استفاده کنید خیلی بهتر از این روغنهای موجود دربازاره.

    9145243538 27 فروردین 1401 پاسخ

    عالی بود

×